Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 101(092)/Є 74
Автор(и) : Єрмоленко, Володимир
Назва : Оповідач і філософ Вальтер Беньямін та його час
Паралельн. назви :Storyteller anb Philosopher. Valter Benjamin and Hs Age/ Yermolenko Volodumur
Вихідні дані : Київ: Критика, 2011
Кільк.характеристики :280 с.: іл.
Колективи : Укр. наук. ін-т Гарвардського ун-ту, Ін-т Критики
Примітки : Бібліогр.: с. 255-267. - Покажч.: с. 268-273
ISBN, Ціна 978-966-8978-51-7: 40.00 р.
УДК : 101(092)
MeSH-головна: ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
Зміст : Сюрреалістична естетика пасажу та Беньямінова філософія ; Вир історії: археологія та сотеріологія ; Фрагментованість історичного часу: історія як руїна ; Екскурс у контекст: Беньямін, Бльох, Гайдегер ; Історія та сотеріологічна пам’ять ; Космологія подібності ; ФІлософські основи Беньямінової теорії мімесису: Фройд, Адорно, Лукач ; Натхнення філософії аналогії: Ґете і Бодлер ; Аура та її занепад ; Філософія мови: світ як книга, світ як оповідання ; Беньямінова рання теорія мови ; Література й магія: Беньямін та езотерична поезія ; Відродження нарації: оповідь проти роману ; Дьордь Лукач і "Теорія роману" ; Альфред Деблін і повернення епосу ; Натхненники та суперники: паралельні візії "антимодерного модерну" ; Постромантична перспектива: Шарль Бодлєр ; Сюрреалістична перспектива: Андре Бретон і Люї Араґон ; Антропологічна перспектива: Роже Каюа ; Апокаліптична перспектива: Беньямін і німецькі ліві ; Психоаналітична перспектива: нове "Тлумачення сновидінь" ; Модерн і антимодерн у філософії культури XX століття: огляд літератури ; Беньямін між модерном і антимодерном: про що говорять коментатори
Анотація: Книжку історика філософії, есеїста і перекладача Володимира Єрмоленка присвячено творчості Вальтера Беньяміна (1892-1940) - одного з найупливовіших філософів XX століття. В центрі авторової уваги - засадничі топоси Беньямінового мислення, зокрема образи оповідача, фланера та колекціонера, теми міського простору та його трансформацій, феномени пам’яті й апокаліптичного очікування, поняття аури та аналогії. Водночас життя та ідеї Беньяміна постають як певна призма, що крізь неї дослідник намагається робити «фотознімки» епохи, насамперед німецької та французької гуманістки, літератури та мистецтва, загалом інтелектуального побуту 1920-х -1930-х років. Поруч із Беньяміном на цих «фотознімках» з’являються інші чільні постаті тієї доби, як-от Фройд і Пруст, Бретон і Араґон, Гайдеґер і Арендт, Лукач і Адорно, Гофмансталь і Краус, Бльох і Кракауер, Шолєм і Деблін, що їх усіх пов’язує між собою головна тема книжки: драматичне та парадоксальне переплетення сучасности й архаїки в інтелектуальній атмосфері першої половини XX століття та зумовлений цим феномен «антимодерного модерну». Книжку щедро ілюстровано портретами згадуваних осіб і світлинами паризького фотографа Ежена Атже, що правлять за свого роду візуальний код Беньямінової філософії
Примірники :НА(1)
Вільні : НА(1)
Дод.точки доступу:
Беньямін, Вальтер Бендікс Шенфліс (нім.-євр. інтелектуал, літ. критик, філософ, соціолог, перекладач, радіоведучий та есеїст ; 1892-1940) \про нього\
Укр. наук. ін-т Гарвардського ун-ту
Ін-т Критики