Biduchak, A. S.
    Analysis of the emergence of conflicts in the doctor-patient system [Text] = Аналіз виникнення конфліктів в системі «лікар-пацієнт» / A. S. Biduchak // Буковинський медичний вісник. - 2022. - Т. 26, № 4. - С. 55-57. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ЭТНИЧЕСКИЙ КОНФЛИКТ -- ETHNIC CONFLICT (классификация, профилактика и контроль, тенденции, этика)
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS (этика)
АНКЕТИРОВАНИЕ -- QUESTIONNAIRES (использование, стандарты)
ПОВЕДЕНИЕ, СВЯЗАННОЕ С БОЛЕЗНЬЮ -- ILLNESS BEHAVIOR (этика)
БОЛЬНИЧНЫМ ПЕРСОНАЛОМ УПРАВЛЕНИЕ -- PERSONNEL ADMINISTRATION, HOSPITAL (методы, тенденции)
Annotation: Medical practice confirms that in the conditions of health care reform, conflict occupies a special place in any team. This is because conflict is an integral part of life. Therefore, it is necessary to study in depth the way of formation of modern organizational conflict, the way of eliminating the conflict and the way of fighting its consequences. At the same time, the most important result of effective enterprise conflict management will be the formation of a mechanism for early warning of conflict situations and mechanisms for resolving medical conflicts. The purpose of the study was conflicts in the field of health care in the «doctor-patient» system. Materials and methods. The study of conflict in the team was conducted using medical and sociological methods using an anonymous questionnaire developed by us. The study involved 582 health workers, including 231 men and 351 women. The age composition of medical workers: from 18 and older. Results and discussion. A study was conducted aimed at identifying the socio-psychological causes of conflicts and methods of their resolution in the health care organization using the example of medical personnel. The main causes, frequency of occurrence and types of conflict situations in medical teams are analyzed. Based on the conducted sociological research, it was established that the largest number of conflicts (32.1%) occurs in the «doctor-patient relatives» system, and about 25% - in the «doctor-patient» system. The behavior of medical personnel during the conflict was analyzed using practical examples. It was found that the majority (34%) of respondents do not intervene in the conflict and take a neutral position. Conclusions. The study confirmed the hypothesis that the process of conflict management will be more effective when the situation in the organization of processes as a whole in a medical institution changes. Diagnosis and management of a medical conflict should be the key to the successful operation of a medical institution, thanks to the creation of a working atmosphere for the medical team and the patient, where everyone will feel comfortable and work for maximum results
Медична практика підтверджує, що в умовах реформування галузі охорони здоров’я конфлікт посідає особливе місце в будь-якому колективі. Це тому, що конфлікт є невід’ємною частиною життя. Тому необхідним є глибоке вивчення способу формування сучасного організаційного конфлікту, способу усунення конфлікту та способу боротьби з його наслідками. При цьому найважливішим результатом ефективного управління конфліктами підприємства буде формування механізму раннього запобігання конфліктним ситуаціям та механізмів врегулювання медичних конфліктів. Мета дослідження – конфлікти у сфері охорони здоров’я в системі «лікар-пацієнт». Матеріал і методи. Дослідження конфліктності в колективі проводилося медико-соціологічними методами за допомогою розробленої нами анонімної анкети. У дослідженні взяли участь 582 медпрацівники, з них 231 чоловік і 351 жінка. Віковий склад медичних працівників: від 18 років і старше. Результати та обговорення. Проведено дослідження, спрямоване на виявлення соціально-психологічних причин конфліктів та методів їх вирішення в організації охорони здоров’я на прикладі медичного персоналу. Проаналізовано основні причини, частота виникнення та види конфліктних ситуацій у медичних колективах. Виходячи із проведеного соціологічного дослідження встановлено, що найбільша кількість конфліктів (32,1%) виникає в системі «лікар-родичі пацієнта» та близько 25% - «лікар-пацієнт». На практичних прикладах проаналізовано поведінку медичного персоналу під час конфлікту. Виявлено, що більшість (34%) респондентів не втручаються у конфлікт та займають нейтральну позицію. Висновки. Дослідження підтвердило гіпотезу про те, що процес управління конфліктами буде більш ефективним, коли зміниться ситуація в організації процесів у цілому в медичному закладі. Діагностика та управління медичним конфліктом має бути запорукою успішної роботи медичного закладу, завдяки створенню робочої атмосфери для медичного колективу та пацієнта, де кожен відчуватиме себе комфортно та працюватиме на максимальний результат
There are no free copies