Влияние занятий в познавательно-оздоровительном университете для людей пожилого возраста на сохранение когнитивных функций [Текст] / Л. В. Усенко [и др.] // Медичні перспективи. - 2017. - Т. 22, № 1. - С. 115-123. - Библиогр.: с. 122-123


MeSH-головна:
ПОЖИЛЫЕ -- AGED
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ФЕНОМЕНЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PHENOMENA
ОЗДОРОВИТЕЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ ПРОГРАММЫ -- HEALTHY PEOPLE PROGRAMS
Анотація: Прогресивне постаріння населення супроводжується віковими змінами організму, перш за все з боку ЦНС, що зумовлює зниження когнітивного функціонування людини і суспільства в цілому. Виникнення когнітивного дефіциту призводить до зниження здатності людини до мислення, навчання, активного сприйняття інформації, прийняття рішень, погіршення інших психофізіологічних функцій. Мета нашого дослідження - оцінити стан когнітивних функцій в осіб похилого віку, динаміку їх змін залежно від вікового етапу життя, а також під впливом програми занять і спеціально розроблених тренувань, спрямованих на активізацію розумової і фізичної діяльності. У дослідженні взяли участь 165 слухачів університету у віці 55-85 років. Було виділено 2 групи обстежених. Першу з них у кількості 100 осіб ми розподілили на 3 підгрупи з метою виявлення поетапних вікових змін когні­тивних функцій і залежно від цього визначення необхідності проведення профілактичних або коригуючих заходів: 1 підгрупа - 55-65 років, 2 підгрупа - 66-75 років і 3 підгрупа - 76 років і старше. Дослідження когні­тивних функцій у них визначали під час вступу до університету. Другу групу склали 65 осіб, у яких показники когнітивних функцій визначалися в динаміці: при вступі до університету і по завершенню навчання. Для оцінки рівня когнітивних функцій ми використовували формалізовану скринінгову методику - Монреальську шкалу. Встановлена динаміка складових когнітивних функцій залежно від віку дає можливість диференційовано підійти до вибору профілактичних або коригуючих заходів, спрямованих на активізацію пізнавальних функцій, з акцентом на ті з них у кожній віковій групі, які змінені більшою мірою. Показана ефективність запро­понованої структури занять в університеті для літніх людей
Дод.точки доступу:
Усенко, Л. В.
Канюка, Г. С.
Оленюк, Д. В.
Усенко, А. А.
Силкина, Ю. В.

Вільних прим. немає