Klishch, H. I.
    Quality improvement through quality audit in austrian higher education [Текст] = Quality improvement through quality audit in austrian higher education / H. І. Klishch, N. О. Fedchyshyn, N. І. Yelahina // Медична освіта (Тернопіль). - 2017. - № 2. - С. 153-157. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ -- EDUCATION, PROFESSIONAL (методы, организация и управление)
КАЧЕСТВА ПОВЫШЕНИЕ -- QUALITY IMPROVEMENT (тенденции)
АВСТРИЯ -- AUSTRIA
Анотація: In the early twenty-first century the problem of quality assurance in higher education became one of the main issues in the developed countries. A quality assurance in higher education at all stages and levels, evaluation of its performance and quality management system are major challenges at the present time. The quality audit is a systematic and independent analysis, allowing to determine the compliance of activities and results in the field of quality of higher education; a procedure for the purpose of assessing and certifying the higher education institution’s internal quality management system. Conclusion. The article analyses existing approaches to auditing in Austria. It illustrates various approaches and implementation of audit in Austrian education system and is targeted both at quality assurance agencies and at higher education institutions. Consequently, the publication covers the topics of terminology, purpose and aim of the audit, national legislation and audit procedure
На початку ХХІ століття у розвинутих країнах світу актуалізується проблема забезпечення якості вищої освіти. Забезпечення високоякісної освіти на всіх її етапах і рівнях, оцінювання її результативності та управління якістю – одне з основних завдань сьогодення. Аудит якості – це систематичний і незалежний аналіз, що дозволяє визначити відповідність діяльності і результатів в області якості запланованих заходів; процедура з оцінки і сертифікації внутрішньої системи управління якістю вищого навчального закладу. Висновки. У статті проаналізовано підходи до аудиту в Австрії. Представлено різні підходи до впровадження аудиту у освітню систему Австрії і висвітлено проблему забезпечення якості як з погляду відповідних органів, так і з погляду закладів вищої освіти. У статті розглянуто питання термінології, цілей аудиту, національного законодавства та процедури аудиту
Дод.точки доступу:
Fedchyshyn, N. О.
Yelahina, N. I.

Вільних прим. немає