Опрацювання різних методик викладання диференційної діагностики есенціальної резистентної та псевдорезистентної артеріальної гіпертензії для лікарів-інтернів зі спеціальності "Загальна практика – сімейна медицина" [Текст] = The study of different methods of teaching the differential diagnostics of essential resistant and pseudoresistant arterial hypertension for residents on speciality “General practice – family medicine” / О. Б. Волошина [та ін.] // Медична освіта. - 2017. - № 4. - С. 77-80. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
СЕМЕЙНАЯ ПРАКТИКА -- FAMILY PRACTICE (обучение)
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (методы)
ГИПЕРТЕНЗИЯ -- HYPERTENSION
Анотація: Мета роботи – оцінити ефективність засвоєння лікарями-інтернами удосконаленої нами методики диференційної діагностики есенціальної РАГ та ПРАГ у порівнянні з загальноприйнятою методикою
Основна частина. У дослідження було включено 120 пацієнтів (чоловіків – 68 (56,7 %); жінок – 52 (43,3 %); середній вік – (55±8,8) року) з гіпертонічною хворобою. Всі пацієнти мали вихідний рівень артеріального тиску (АТ) вище за 140/90 мм рт. ст. при прийомі 3-х та більше антигіпертензивних препаратів (АГП), один із яких діуретик. Лікарі-інтерни першого року навчання були розподілені на дві групи: І група – контрольна (30 інтернів) – опрацьовувала традиційну методику диференційної діаг­ностики есенціальної РАГ та ПРАГ; ІІ група (30 інтернів) – навчалась нової методики диференційної діагностики есенціальної РАГ та ПРАГ. Строки проведення диференційної діагностики РАГ та ПРАГ запропонованою нами методикою склали (3,9±2,6) дня, у порівнянні з традиційною методикою – (16,4±6,8) дня (p0,01). Впровадження запропонованої методики дозволило лікарям-інтернам основної групи краще орієнтуватись у причинах вторинних форм РАГ – 25 ((83,3±6,8) %), у порівнянні з контрольною групою – 14 ((46,7±9,1) %) інтернів (p0,01). Внаслідок проведеної роботи збільшилась кількість інтернів, які опанували методику диференційної діагностики РАГ та ПРАГ, з 12 ((40,0±8,9) %) до 24 ((80,0±7,3) %) в основній групі (p0,001), та з 14 ((46,7±9,1) %) до 18 ((60,0±8,9) %) інтернів контрольної групи (p0,5)
Висновок. Удосконалена нами методика викладання знань і навичок диференційної діагностики есенціальної РАГ і ПРАГ дозволяє значно скоротити строки її проведення та достовірно покращити засвоєння знань і практичних навичок у лікарів-інтернів зі спеціальності “Загальна практика – сімейна медицина”
Дод.точки доступу:
Волошина, О. Б.
Збітнєва, В. О.
Лисий, І. С.
Найдьонова, О. В.
Балашова, І. В.
Дукова, О. Р.

Вільних прим. немає