Немченко, А. С.
    Аналіз нормативно-правових актів щодо державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування серцево-судинних захворювань [Текст] / А. С. Немченко, Ю. Є. Куриленко // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2017. - Том 3, № 3. - С. 12-20


MeSH-головна:
ЭКОНОМИКА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- ECONOMICS, PHARMACEUTICAL (законодательство и юриспруденция, организация и управление)
СЕРДЕЧНО-СОСУДИСТЫЕ СРЕДСТВА -- CARDIOVASCULAR AGENTS (снабжение и распределение, экономика)
ЛЕКАРСТВ СТОИМОСТЬ ДЛЯ ПАЦИЕНТА -- FEES, PHARMACEUTICAL (законодательство и юриспруденция)
ПРАВИТЕЛЬСТВЕННЫЕ ПРОГРАММЫ -- GOVERNMENT PROGRAMS (законодательство и юриспруденция, организация и управление, снабжение и распределение, экономика)
Анотація: Мета: проведення аналізу нормативно-правових актів (НПА) щодо регулювання цін на лікарські засоби (ЛЗ), які застосовуються у лікуванні серцево-судинних захворювань (ССЗ) за останні п’ять років – 2012-2017 рр. Матеріали та методи. Використовувалися дані офіційних сайтів Верховної Ради України, МОЗ України, ВООЗ, Щотижневика Аптека, а також дані літературних джерел за заявленою тематикою. Основними методами дослідження були: системний аналіз, історичний, аналітичний, графічний. Результати досліджень. В умовах економічної кризи, що призвела до значного зниження платоспроможності населення, актуальним в Україні залишається питання регулювання цін та відшкодування вартості ЛЗ для лікування соціально важливих хвороб, зокрема ССЗ. За аналізом постанови КМУ № 340, 862 та 863 щодо регулювання цін та реімбурсації вартості ЛЗ для лікування ССЗ виявлено, що референтні країни для розрахунку референтних цін було змінено, а механізм розрахунку граничних оптово-відпускних цін у постановах суттєво відрізняється. У першій постанові КМУ № 340 використовуються два підходи до розрахунку цін. У постанові КМУ № 862 спочатку ціна на ЛЗ визначалась як найменша, але ще до набуття чинності НПА механізм розрахунку був змінений. У зв’язку зі зміною референтних країн були проаналізовані підходи до встановлення референтних цін. Як показав проведений аналіз, найчастіше використовують два підходи до розрахунку референтної ціни як середньої або найменшої. Висновки. Виявлено, що в НПА України не встановлені критерії до вибору референтних країн, що обтяжує подальший розрахунок референтних цін. Тому одним із основних напрямків удосконалення референтного ціноутворення є розробка й упровадження відповідного правового акта, який би враховував рекомендації ВООЗ щодо визначення референтних країн
Дод.точки доступу:
Куриленко, Ю. Є.

Вільних прим. немає