Тихонов, О. І.
    Маркетингові дослідження вітчизняного ринку лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри [Текст] / О. І. Тихонов, Л. О. Бондаренко, О. С. Шпичак // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2017. - Том 3, № 4. - С. 65-75


MeSH-головна:
КОЖА -- SKIN (действие лекарственных препаратов, патофизиология)
ДЕРМАТОЛОГИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА -- DERMATOLOGIC AGENTS (снабжение и распределение, экономика)
МАЗИ -- OINTMENTS (снабжение и распределение, экономика)
КРЕМ ДЛЯ КОЖИ -- SKIN CREAM
ЭКОНОМИКА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- ECONOMICS, PHARMACEUTICAL
Анотація: Мета: аналіз асортименту лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри, присутніх на вітчизняному фармацевтичному ринку, попиту на них, пропозиції, рівня конкуренції та цінових характеристик. Матеріали та методи. Аналіз проводився на основі даних Державного реєстру лікарських засобів України, електронних баз даних, інформаційно-пошукової програми «Моріон» та прайс-листів щотижневика «Аптека» станом на 05 травня 2017 р. У роботі були використані логічний, системно-аналітичний, структурно-функціональний та порівняльний методи аналізу. Результати дослідження. Установлено, що 58 % із зареєстрованих препаратів для місцевого лікування сухості шкіри (група D01A за АТС-класифікацією) виробляються у формі мазі, 21 % – у формі розчину або рідини, а незначна частка препаратів – у формі емульсії, крему та пасти. Крім того, переважна більшість препаратів групи D01A, що становить 79 % – це препарати вітчизняного виробництва, 21% – зарубіжні препарати, вироблені підприємствами Швейцарії, Німеччині, Ірландії та Польщі. Проведений аналіз також свідчить про те, що більшість препаратів у групі D01A представлено у вигляді монопрепаратів, а частка комбінованих лікарських засобів становить 18 % від загальної кількості торгових найменувань. Визначено кількість реалізованих упаковок у роздрібних цінах препаратів групи D01A за минулий рік й установлено середнє значення ціни упаковки препарату в групі в цілому на рівні 18,57 грн та середнє значення ціни імпортних препаратів, яке перевищує ціну вітчизняних від 4,5 разів у групі D01AЕ до 16 разів у групі D01AВ. За результатами аналізу продажів за окремими торговими марками встановлено, що лідером ринку є препарат «Судокрем» (Ірландія), який займає 52 % сегмента ринку в грошовому вираженні, друге місце посідає препарат «Ексипіал М Гідролосьйон» (Швейцарія), третє – «Гліцерин» (Україна). Висновки. Результати проведених маркетингових досліджень дають можливість зробити висновки про структуру ринку лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри, в асортименті якого значно переважають вітчизняні монокомпонентні препарати. Аналіз попиту демонструє прихильність споживачів до комбінованих препаратів, більшість з яких вироблені за кордоном і мають високі ціни. Тобто доцільно поповнення ринку вітчизняними комбінованими лікарськими препаратами, доступними за ціною. Встановлено, що ринок лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри є помірно концентрованим, тому вихід на цей сегмент ринку є цілком можливим, однак потребує маркетингових зусиль
Дод.точки доступу:
Бондаренко, Л. О.
Шпичак, О. С.

Вільних прим. немає