Роль студентського наукового гуртка в удосконаленні професійних і моральних якостей лікаря-анестезіолога [Текст] / Л. В. Новицька-Усенко [та ін.] // Медицина неотложных состояний = Медицина невідкладних станів. - 2018. - N 5. - С. 246-247

Анотація: Серед різноманіття медичних спеціальностей особливе місце посідає анестезіологія. Саме анестезіолог тримає у своїх руках промінь людського життя і робить все, аби він не згасав. Одна з найвідповідальніших, високотехнологічних та ви–со–ко–інва–зивних професій сьогодення. Обираючи фах анестезіолога слід з повною відповідальністю підходити не лише до підготовки професійних якостей, а й до розвитку своєї особистості. У Дніпропетровській медичній академії у цьому допомагає студентський науковий гурток (СНГ), створений на кафедрі анестезіології та інтенсивної терапії (завідуючий кафедрою Ю.Ю. Кобе–ляцький) і покликаний у зацікавлених спеціальністю студентів закласти міцний фундамент з теоретичних знань, практичних навичок та високих морально-етичних принципів, а також поширити знання з надання невідкладної допомоги у критичних станах серед представників інших спеціальностей. Професійна підготовка ґрунтується на широкому колі різних форм занять: клінічні огляди, клінічні розбори, лекції та доповіді, виконання наукової праці, робота у палатній команді, проведення майстер-класів і круглих столів. Основною базою кафедри та гуртка є обласна клінічна лікаря ім. І.І. Мечникова, що дає змогу широко ознайомитись зі специфікою різних напрямків анестезіологічної служби. Під час клінічних оглядів гуртківці відвідують відділення невідкладної медичної допомоги, відділення політравми, відділення інтенсивної терапії сепсису, відділення нейрореанімації, відділення екстракорпоральних методів детоксикації. Також вони мають нагоду поспілкуватись з кращим обласним трансфізіологом, візитуючи до кабінету переливання крові, а завітавши до центру гіпербаричної оксигенації відчути на собі дію сеансу ГБО. Оскільки тематичний план засідань завжди формується з урахуванням побажань учасників гуртка, процес взаємодії між студентами, викладачами та лікарями обласної клінічної лікарні завжди цікавий, активний і динамічний. Викладачі та провідні фахівці читають тематичні лекції, натомість гуртківці презентують реферативні доповіді з оглядом сучасної вітчизняної та іноземної літератури. Під час їх підготовки формується вміння працювати з інформаційними джерелами, обирати ключові моменти та складати різні частини тексту в єдине ціле. Окрім того, це допомагає освоїти мистецтво виступу перед аудиторією, розкрити ораторські здібності, навчитись надавати компетентні відповідати на питання. Потужна теоретична підготовка супроводжується практичними майстер-класами з основ проведення серцево-легеневої та церебральної реанімації, можливості використання методу УЗД в анестезіології, тренінг із проведенням кардіо–моніторингу й електричної дефібриляції, освоєння технік катетеризації периферичних і центральних судин, методів забезпечення прохідності дихальних шляхів, методів провідникової анестезії, проведення люмбальної пункції і блокади окремих нервових сплетінь — всі вони закріплюються вивченням основ і сферою застосування методики з подальшим наданням покрокового алгоритму дій, демонстрацією і відпрацюванням на сучасних манекенах. Набувши певних навичок, студент може стати повноцінним членом палатної команди, яка складається зі студентів різних курсів, інтернів та лікаря-куратора. Така форма роботи дозволяє брати участь у встановленні діагнозу постраждалого, складанні плану обстежень і лікування та проведенні маніпуляцій. Надалі найцікавіші випадки розглядаються під час клінічного розбору з детальним вивченням анамнезу, динаміки перебігу хвороби, результатів додаткових методів дослідження та обраної тактики лікування
Дод.точки доступу:
Новицька-Усенко, Л. В.
Оленюк, Д. В.
Петрашенок, Є. В.
Коробкова, М. О.

Вільних прим. немає