Черкасов, С. В.
    Гіпотетичні знання у процесі розпізнання хвороби. Методологічні питання [Текст] = Hypothetical knowledge in the recognition process of disease. Methodological issues / С. В. Черкасов, Д. В. Політанська // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 4. - С. 707-713. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
БОЛЕЗНИ СИМПТОМЫ ИЛИ ПРИЗНАКИ (ВНЕШ) -- DISEASE ATTRIBUTES (NON MESH)
ДИАГНОСТИКА -- DIAGNOSIS
ПРОГНОЗ -- PROGNOSIS
Анотація: Важливою складовою діагностичного процесу є використання лікарем різноманітних видів і форм гіпотетичного знання. Проте єдиного розуміння змісту таких понять, як “творча здогадка”, “вихідне припущення”, “робоча гіпотеза”, “наукова медична гіпотеза”, “діагностична гіпотеза” серед представників наукового медичного співтовариства досі немає. Це зумовлює обмеженість процесу гіпотезування, що виявляється у відсутності чіткого розуміння процедур формування гіпотези та її використання як засобу отримання конкретного результату. Тому за мету даної статті поставлено проведення логіко-гносеологічного аналізу форм ймовірного знання у медичній діагностиці: з’ясування їх специфіки та відмінностей, функцій, які вони виконують, механізму їх конструювання у клініці. Гіпотеза представлена як форма розвитку знань та фундаментальна одиниця, що займає чільне місце в процесі діагностичного пошуку. Авторами наголошується наявність діалектичної дії зворотного зв’язку: чим менше ознак хвороби фіксує гіпотеза, тим імовірніше, що у подальшому дослідженні, обстеженні хворого будуть присутні факти, що спростовують її і тому клініцист повинен ретельно зважувати кожен новий факт
An important component of the diagnostic process is the use by a doctor of various types and forms of hypothetical knowledge. However, there is still no single understanding of such concepts as “creative guess”, “initial assumption”, “working hypothesis”, “scientific medical hypothesis”, “diagnostic hypothesis” among the representatives of the scientific medical community. This leads to a limited hypothesis process, which manifests itself in the absence of a clear understanding of the procedures for forming the hypothesis and its use as a means of obtaining a certain result. Therefore, the purpose of this article is to conduct logical and epistemological analysis of the forms of probable knowledge in medical diagnosis: the clarification of their specifics and differences, the functions they perform, the mechanism of their design in the clinic. The hypothesis is presented as a form of knowledge development and a fundamental unit that plays a prominent role in the diagnostic search process. The authors emphasize the presence of the dialectic effect of the feedback: the less signs of the disease fix the hypothesis, the more likely that in the further study, the examination of the patient will present facts that understanding it, and therefore the clinician must carefully weigh every new fact
Дод.точки доступу:
Політанська, Д. В.

Вільних прим. немає