Вплив здоров’язберігаючих технологій на стан здоров’я дітей молодшого шкільного віку [Текст] / Г. В. Бекетова [та ін.] // Современная педиатрия. - 2018. - N 8. - С. 17-21. - Бібліогр. наприкінці ст.


MeSH-головна:
ДЕТЕЙ ОХРАНЫ ЗДОРОВЬЯ СЛУЖБЫ -- CHILD HEALTH SERVICES
ЗДОРОВЬЯ СОСТОЯНИЯ ПОКАЗАТЕЛИ -- HEALTH STATUS INDICATORS
АДАПТАЦИЯ ФИЗИОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PHYSIOLOGICAL
ДЕТЕЙ РАЗВИТИЕ -- CHILD DEVELOPMENT
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Анотація: У сучасних умовах спостерігається тенденція до збільшення показників захворюваності серед дітей, особливо після їх вступу до школи, що обумовлює необхідність впровадження здоров’язберігаючих технологій (ЗЗТ)
Мета: оцінити вплив ЗЗТ «Навчання у русі» О.Д. Дубогай на стан здоров’я та адаптаційні можливості дітей молодшого шкільного віку
Матеріали і методи. Проведене поглиблене клініко-інструментальне обстеження 153 дітей молодшого шкільного віку перед початком (2013 р.) і протягом навчання (2013–2018 рр.) у середній школі №287 м. Києва (n=65, основна група), де впроваджена ЗЗТ «Навчання у русі», і в середній школі №3 м. Боярка Київської області, де ЗЗТ не застосовували (n=88, група контролю)
Результати. Після впровадження ЗЗТ в основній групі відзначений достовірний приріст кількості дітей з гармонійним фізичним розвитком на 36%, а в учнів групи контролю змін у фізичному розвитку практично не відбулося (38,6% в першому та 41,7% у п’ятому класі). Під впливом ЗЗТ покращились показники функціонального стану серцево-судинної системи (ССС) — достовірно зросла кількість учнів із задовільними адаптаційно-резервними її можливостями за індексом Баєвського (97,2% проти 33,3% в групі контролю після закінчення початкової школи). Високий та вище середнього рівень функціонального резерву серця (за даними проби Руф’є) після закінчення початкової школи мали 77,6% учнів основної групи і лише 8,4% в групі контролю. Зросли також функціональні резерви дихальної системи — при застосуванні ЗЗТ кількість учнів основної групи із задовільними результатами проби Штанге зросла з 67% до 87%, а в групі контролю — знизилась з 62,5% до 24,5%. Пробу Генче наприкінці навчання в початковій школі задовільно виконували 100% дітей основної групи, а в групі порівняння — 76,5%. Покращилась протиінфекційна резистентність школярів основної групи — у четвертому класі кількість пропущених днів навчання за рік на одного учня становила 15,9, а в контролі — 53,9 дня. В основній групі не відмічалось приросту частки дітей із хронічною патологією, достовірно знизилась питома вага учнів із функціональними розладами ССС з 30,8% до 8,3%
Висновки. Використання ЗЗТ «Навчання у русі» достовірно покращує функціональний стан серцево-судинної та дихальної систем у молодших школярів, опірність інфекціям, що дозволяє рекомендувати методику для широкого впровадження
Дод.точки доступу:
Бекетова, Г. В.
Савінова, К. Б.
Дубогай, О. Д.
Міщерська, Г. Д.

Вільних прим. немає