Горпініч, Т. І.
    Проблеми використання досвіду США з організації професійної підготовки майбутніх лікарів: український контекст [Текст] = Рroblems of the USA experience implementation in organization of future doctors’ training: ukrainian context / Т. І. Горпініч // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 156-161


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
МЕДИЦИНСКИЕ КАДРЫ, ПОЛУЧИВШИЕ ОБРАЗОВАНИЕ ЗА РУБЕЖОМ -- FOREIGN MEDICAL GRADUATES
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
США, МИНИСТЕРСТВО ЗДРАВООХРАНЕНИЯ -- UNITED STATES PUBLIC HEALTH SERVICE
Анотація: У статті обґрунтовано напрями врахування досвіду професійної підготовки лікарів США в медичній освіті Украї­ни. На основі порівняльного аналізу програмних документів, які регулюють українську й американську систему підготовки майбутніх лікарів, виокремлено такі рекомендації: послідовне впровадження принципу автономії навчальних закладів, стимулювання наукової діяльності в межах університетів через створення науково-дослідних центрів, впровадження обов’язкової дослідницької складової до навчальних планів медичних університетів, створення системи державного освітнього кредитування, субсидування громадян з малозабезпечених сімей для отримання ними професійної освіти; стимулювання співзасновництва і багатоканального фінансування закладів професійної освіти, впровадження чітких правил відбору та зарахування абітурієнтів, започаткування вступних іспитів для вищих медичних навчальних закладів, що включають тести для оцінки психологічних особли­востей та здібностей кандидатів, необхідних для майбутньої професійної діяльності, сприяння кооперації між навчальними і лікувально-діагностичними установами на всіх етапах професійної підготовки лікарів, утвердження концепції безперервного професійного розвитку та контроль за реальним її втіленням
The article analyzes the perspective areas of the American experience implementation in the field of future doctors’ professional training in Ukraine. On the basis of comparative analysis of program documents regulating the Ukrainian and American system of future doctors’ training, the following recommendations have been singled out: consistent implementation of the principle of educational institutions autonomy, stimulating scientific activities within universities through the establishment of research centers, introduction of a mandatory research component into the curricula of medical universities, creation of a system of state educational loans, subsidizing applicants from low-income families, promotion of co-founding and multichannel financing of medical education institutions, implementation of clear rules for the applicants selection and admission, introduction of entrance examinations for higher medical institutions, including tests to assess the psychological characteristics and abilities of candidates required for the future; promotion of cooperation between educational and medical-diagnostic institutions at all stages of professional training of doctors, approval of the concept of continuous professional education and control over its actual implementation
Вільних прим. немає