Ліштаба, Л. В.
    Алгоритм побудови дерева онтологій поняття професійної компетентності фахівців громадського здоров’я [Текст] = Аlgorithm for constructing an ontologies tree for the concept of professional competence of public health professionals / Л. В. Ліштаба // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2019. - N 2. - С. 84-88


MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Анотація: Мета: представити алгоритм побудови дерева онтологій та його основних складових. Матеріали і методи. Методологічною основою дослідження є діалектичний метод наукового пізнання з використанням системного підходу. В процесі дослідження застосовано загальнонаукові та спеціальні методи пізнання: метод логічного узагальнення – при дослідженні існуючих підходів до суті компетентностей; систематиза­ції й узагальнення – при обґрунтуванні критеріїв визначення класів для кожної онтології; багатофакторний аналіз – у процесі розробки дерева онтологій поняття професійної компетентності фахівців громадського здоров’я. Результати. З метою підвищення рівня компетентності фахівців громадського здоров’я у статті запропоновано алгоритм побудови дерева онтологій поняття професійної компетентності, що буде включати такі процедури: визначення структури дерева онтологій; визначення концептів (термінів) онтології верхнього рівня; визначення класів для кожної онтології; формування глосаріїв для кожної онтології; розподіл концептів за класами і рівнями; визначення зв’язків між концептами; редагування онтологій з метою досягнення відповідності між професійними й управлінськими вимогами. Окреслено п’ять областей компетенцій, що будуть формувати загальне поняття професійної компетентності фахівців громадського здоров’я. Висновки. Впровадження створених онтологій професійної компетентності фахівців громадського здоров’я дозволить привести до спільного знаменника критерії відбору осіб на відповідні посади, створити індикатори для оцінки діяльності та атестації й скласти програми підготовки фахівців громадського здоров’я враховуючи сучасні вимоги та встановлені стандарти необхідних навичок і знань
Вільних прим. немає