Маганова, Т. В.
    Аналіз ринку протизаплідних лікарських засобів у контексті фармацевтичної безпеки [Текст] / Т. В. Маганова, Н. О. Ткаченко // Актуал. питання фармац. і мед. науки та практики. - 2020. - Том 13, N 1. - С. 128-136


MeSH-головна:
КОНТРАЦЕПТИВНЫЕ СРЕДСТВА -- CONTRACEPTIVE AGENTS (терапевтическое применение, экономика)
МАРКЕТИНГ -- MARKETING (экономика)
СТОИМОСТЬ И СТОИМОСТНОЙ АНАЛИЗ -- COSTS AND COST ANALYSIS
Анотація: У парадигмі вітальної та фармацевтичної безпеки загострюються питання розроблення та ухвалення стратегічних і тактичних управлінських рішень щодо системи забезпечення ліками, зокрема й тих, що стосуються фертильного здоров’я жінок. Мета роботи – дослідження ринку протизаплідних лікарських засобів (ПЛЗ) з подальшим формуванням масиву для ухвалення раціональних рішень щодо забезпечення контрацептивними засобами жінок дітородного віку. Матеріали та методи. Матеріали дослідження – інформаційно-пошукова система Компендіум, Державний реєстр лікарських засобів України, база даних Нормативно-директивні документи МОЗ України, інтернет-ресурс з пошуку ліків в аптеках України Tabletki.ua. Використали порівняльний, аналітичний, графічний методи, контент-аналіз, метод маркетингового дослідження. Результати. Здійснили комплексне маркетингове оцінювання фармацевтичного ринку ПЛЗ України. Розглянули головні характеристики асортименту ПЛЗ: повноту, глибину, ширину. Визначили сегментацію ринку за лікарськими формами, виробниками. Встановили коефіцієнти рівня монополізації ринку та оновлення асортименту. Висновки. На підставі аналізу фармацевтичного ринку ПЛЗ сформували інформаційний масив сучасного арсеналу контрацептивних лікарських засобів: 29,7 % – монокомпонентні, 69,3 % – комплексні засоби. В асортименті переважають ПЛЗ, що містять дроспіренон + етинілестрадіол, і лікарські засоби екстреної контрацепції з левоноргестрелом. Аналіз сегментації за лікарськими формами виявив суттєве домінування таблетованих ПЛЗ, що становлять 84,4 % усього асортименту. Майже відсутні трансдермальні, маткові, вагінальні терапевтичні системи. На ринку ПЛЗ зовсім не представлені підшкірні імпланти та аерозольні форми контрацептивів. Встановили, що 96,1 % ринку сформовано закордонними виробниками, українські фірми-виробники становлять тільки 3,9 % ринку. Індекс монополізації ринку, який розрахували, вказує на олігополістичні тенденції ринкових відносин, а індекс повноти асортименту (66,67 %) – на можливі напрями розширення товарного асортименту для підвищення загального рівня задоволення потреби жінок у ПЛЗ. У результаті ретроспективного аналізу розрахували коефіцієнт оновлення за період 2005–2019 рр. Встановили, що після 2015 р. оновлення асортименту знизилося на 13,9 % внаслідок зникнення з українського ринку ПЛЗ декількох підгруп.
Дод.точки доступу:
Ткаченко, Н. О.

Вільних прим. немає