Sex-related features of walking with cognitive tasks [] = Статеві особливості ходьби при одночасному виконанні когнітивних завдань / V. M. Moroz [та ін.] // Вісник морфології. - 2019. - Т. 25, № 2. - С. 5-15. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ХОДЬБА -- WALKING (психология)
КОМПЛЕКС УПРАЖНЕНИЙ -- CIRCUIT-BASED EXERCISE (методы, статистика, тенденции)
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION (физиология)
ДВИГАТЕЛЬНЫЕ НАВЫКИ -- MOTOR SKILLS (физиология)
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ДАННЫХ -- DATA MINING (статистика, тенденции)
Анотація: The organization of walking and its disorders remain one of the most difficult sections of the physiology of the nervous system and neurology. The purpose of the work is to analyze the sexual features of the spatio-temporal parameters of the person walking and the directions of their changes in the conditions of performing additional cognitive tasks. Sex-related features of human walking with cognitive tasks are investigated. 608 individuals of both sexes aged 12-43 years were examined by GAITRite®. Consistent naming of animals and consistent subtraction of 7 starting at 100 were used as cognitive tasks. Statistical processing of the obtained results was performed in the license package “STATISTICA 5.5” using parametric estimation methods. At performing the first (simpler) cognitive task in all age groups of men step length, stride length, step extremity ratio, support base, toe-in-out were increased. Temporal parameters in adolescents of both genders did not differ. Girls have longer step time, cycle time, single support, swing time and a slower velocity. The integral index of walking quality (FAP) tended to decrease in all examined groups: in adolescent males by 13.3±3.9 %; in young men by 14.6±2.2 %; in adolescent women by 15.3±1.8 %; in young women by 14.4±1.1 %; in middle-aged women 7.3±4.8 %. Boys and girls performed more complex cognitive tasks with reduced spatial and temporal parameters (primarily by increasing the double support and swing time), the support base and toe-in-out were stable. The step cycle was rebuilt. The support base and toe-in-out remained unchanged both in boys and girls. The boys were moving at a faster velocity, taking more steps per minute. The step time right, cycle time for each leg, single support time and double support time in girls lasted much longer. FAP declined sharply by 30.4 % in boys and by 33.4 % in girls, indicating a major reorganization of basic mechanisms for regulating walking stability. Such a decrease in FAP leads to a decrease in the level of the balance maintaining and a decrease in body stability during movement, which means that it increases the risk of falls. A complex cognitive task led to a decrease in walking performance and a more critical decrease in the quality of walking in favor of moving forward and maintaining the balance. Thus, walking is not an automated process, but requires the use of a variety of additional CNS resources, primarily attention and cognitive resources
Організація ходьби та її порушення залишаються одними із найскладніших розділів фізіології нервової системи та неврології. Метою роботи є аналіз статевих особливостей просторово-часових параметрів ходьби людини та напрямків їх змін в умовах виконання додаткових когнітивних завдань. Досліджені статеві особливості ходьби людини при виконанні когнітивних завдань. Обстежено 608 осіб обох статей віком 12-43 років за допомогою системи GAITRite®. В якості когнітивних завдань використано послідовне називання тварин та послідовне віднімання 7, починаючи зі 100. Статистичну обробку отриманих результатів проводили в ліцензійному пакеті “STATISTICA 5.5” з використанням параметричних методів оцінки. При виконанні першого (простішого) когнітивного завдання в усіх вікових групах у чоловіків були більшими довжина кроку та подвійного кроку, співвідношення довжини кроку до довжини кінцівки, ширина бази опори, кути розвороту стоп. Часові параметри у підлітків обох статей не відрізнялись. У дівчат були більшими показники тривалості кроку, крокового циклу, одиночної опори, переносу, проходу й меншою швидкість. Інтегральний показник якості, “нормальності” ходьби (FAP) мав тенденцію до зниження в усіх досліджуваних групах: у хлопчиків-підлітків віку на 13,3±3,9 %; в юнаків на 14,6±2,2 %; у дівчаток-підлітків на 15,3±1,8 %; у дівчат на 14,4±1,1 %; у жінок середнього віку на 7,3±4,8 %. В юнаків та дівчат при виконанні складнішого когнітивного завдання зменшувалися просторові та збільшувалися часові параметри (у першу чергу, за рахунок збільшення тривалості опори на обидві ноги та тривалості переносу ноги), були стабільними ширина бази опори та кути розвороту стоп. Перебудовувався кроковий цикл. Незмінними залишалися ширина бази опори та кути розвороту стоп як у юнаків, так і в дівчат. Юнаки рухалися з більшою швидкістю, виконуючи більшу кількість кроків за хвилину. Час кроку правою ногою, час крокових циклів для кожної ноги, час опори для обох ніг та на дві ноги в дівчат тривали значно довше. Показник FAP критично знижувався на 30,4 % у юнаків і на 33,4 % у дівчат, що свідчить про значну реорганізацію базових механізмів регуляції стабільності ходьби. Таке зниження FAP призводить до зниження рівня підтримки рівноваги та зниження стабільності тіла під час руху, а значить – збільшує ризик падінь. Складне когнітивне завдання призвело до зниження якості виконання ходьби та більш критичного зниження якості рахування на користь руху вперед і збереження при цьому рівноваги. Таким чином, ходьба не є автоматизованим процесом, а потребує використання різноманітних додаткових ресурсів ЦНС, насамперед уваги та когнітивних ресурсів
Дод.точки доступу:
Moroz, V. M.
Yoltukhivskyy, M. V.
Vlasenko, O. V.
Moskovko, G. S.
Bogomaz, O. V.
Rokunets, I. L.
Tyshchenko, I. V.
Kostyuk, L. V.
Suprunov, K. V.

Вільних прим. немає