Hilman, A. Yu.
    Promotion of health through the prism of sanogenic thinking formation in youth [Текст] = Промоція здоров’я через призму формування саногенного мислення в молоді / A. Yu. Hilman // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2020. - N 1. - С. 5-9


MeSH-головна:
МЫШЛЕНИЕ -- THINKING
ОТНОШЕНИЕ К ЗДОРОВЬЮ -- ATTITUDE TO HEALTH
ДЕЦЕРЕБРАЦИИ СОСТОЯНИЕ -- DECEREBRATE STATE
МОЛОДЫЕ -- YOUNG ADULT
Анотація: Purpose: to find out the role of students’ sanogenic thinking formation in health promotion; to analyze the results of the texture structure of personality-behavioral determinants that define the development of sanogenic thinking of student youth
So, as a result of factor analysis, aspects of the formation of sanogenic thinking of students are identified and they include: persistence, reflexivity, self-control, high resistance to stress, low rigidity, emotional experience of joy. Sanogenic thinking aims to achieve psychological well-being of the individual, eliminate negative habits, manage own emotions. It reduces internal conflict, tension and can enhance health as a result of reflexive analysis of problem situations. To form sanogenic thinking in student youth it is necessary to create the qualities and properties that were determined as a result of factor analysis
Мета: з’ясувати роль формування саногенного мислення студентів у промоції здоров’я; проаналізувати результати фактурної структури особистісно-поведінкових детермінант, які визначають розвиток саногенного мислення студентської молоді
Для формування саногенного мислення у студентської молоді варто формувати якості та властивості, які були визначені в результаті факторного аналізу, серед яких: наполегливість, рефлексивність, самовладання, висока опірність стресу, низька ригідність, емоційне переживання радості. Саногенне мислення має на меті управління своїми емоціями, воно зменшує внутрішній конфлікт, напруженість та може зміцнювати здоров’я в результаті рефлексивного аналізу проблемних ситуацій
Вільних прим. немає