Сулима, В. С.
    Покрокове оволодіння ортопедом симулятивною навичкою остеосинтезу методом Peyton [Текст] / В. С. Сулима, Р. Р. Бігун // Ортопедия, травматология и протезирование. - 2020. - N 3. - С. 89-92. - Бібліогр. наприкінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОРТОПЕДИЧЕСКИЕ ПРОЦЕДУРЫ -- ORTHOPEDIC PROCEDURES (обучение)
ПЕРЕЛОМА ИММОБИЛИЗАЦИЯ ВНУТРЕННЯЯ -- FRACTURE FIXATION, INTERNAL (обучение)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы)
Анотація: Засвоєння хірургічних навичок в «ідеальних умовах» симулятивного тренінгу покращує результати застосування їх на практиці як у початківців, так і у досвідчених фахівців. Існують різні методологічні підходи до поетапного оволодіння певної навички. Методика Peyton передбачає чотири етапи: демонстрацію, деконструкцію, усвідомлення та виконання.Мета: визначити ефективність оволодіння симулятивною навичкою остеосинтезу лікарями-ортопедами за умов навчання за методикою Peyton. Методи: проведено чотирикрокове симулятивне навчання за методом Peyton практичній навичці остеосинтезу з використанням стабільно-функціональних накісткових фіксаторів LCP на муляжах із виділеними фрагментами складного внутрішньосуглобового перелому. Лікарів (35) розділили на дві групи за стажем роботи. Початковий рівень теоретичних знань визначили за стандартними тестами. Ефективність засвоєння досвіду оцінили за розробленою шестибальною шкалою.Результати: початковий рівень теоретичних знань становив у середньому 27 % для лікарів-курсантів і 13 % для інтернів. У процесі навчання практичній навичці засвоєння матеріалу серед лікарів-травматологів на кроці І оцінено в (23,3 ± 7,2) %, кроці II — (29,5 ± 5,5) %, III — (42,3 ± 8,6 ) %, IV — (46,2 ± 5,4) %. Показники лікарів-інтернів на І та ІІ етапах склали (25,3 ± 6,7) % і (35,5 ± 9,5) % відповідно. Наприкінці кроку ІІІ (усвідомлення) спостерігали поліпшення засвоєння матеріалу й серед лікарів-інтернів — (51,1 ± 8,1) %, і серед досвідчених фахівців — (57,7 ± 6,3) % на етапі IV. Висновки: чотирикроковий підхід Peyton показав суттєві переваги в навчанні практичній інструментальній навичці складного остеосинтезу. Найбільш вагомим для засвоєння матеріалу слід вважати крок III — усвідомлення. Незважаючи на переваги використання методу Peyton в навчанні практичним навичкам, слід створювати нові методи для засвоєння матеріалу та досліджувати модифікації наявних
Дод.точки доступу:
Бігун, Р. Р.

Вільних прим. немає