Маража, І. О.
    Роль педагогіки в клінічній практиці лікаря [Текст] = The role of pedagogy in the clinical practice of the doctor / І. О. Маража, І. В. Жулкевич // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 94-99


MeSH-головна:
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
Анотація: Наголошено актуальність використання педагогічних компетентностей у клінічній практиці лікаря. Перелічено нормативні документи, що регулюють використання засобів педагогіки в практиці лікаря, та наведено погляди таких науковців, як Л. Столяренко, І. Зязюн, К. Левітан, А. Маркова й С. І. Куликов, на сутність поняття «педагогічна та медична компетентність»
Сказано, що сутність педагогічної компетентності медичних працівників продиктована особливостями їхньої професійної діяльності, які полягають у тому, що лікувально-профілактична діяльність передбачає лікарську рефлексію, тобто обов᾽язкове усвідомлення її сенсу, змісту, засобів і способів виконання, а також спирається на систему цінностей особистості; педагогічна діяльність медичного працівника спрямовується на проектування освітнього процесу і передбачає педагогічну рефлексію, тобто обов᾽язкове усвідомлення всіх параметрів і чинників успішності виконання цієї діяльності. Процес виховання за допомогою педагогічних прийомів у клінічній практиці лікаря ведеться з урахуванням соціальних умов, що надають можливості реалізації певних соціальних та індивідуальних цінностей пацієнта. Зокрема, необхідно усунути конкуренцію між професійною діяльністю, іншими соціальними сферами життєдіяльності та самозбереженням і здоров’ям лікаря
Зроблено висновок, що основними видами і напрямками педагогічної діяльності лікаря може бути методична діяльність з ознайомлення пацієнтів різного віку, національної приналежності, соціального або економічного статусу з принципами і правилами організації здорового способу життя; практична діяльність з виховання та навчання пацієнтів поведінки, що запобігає рецидивам захворювання; науково-педагогічна дослідницька діяльність; а також методична діяльність з навчання середнього та молодшого медичного персоналу. Загальну спрямованість педагогічної діяльності лікаря можна охарактеризувати як формування та розвиток у пацієнтів індивідуальної основи для відновлення і збереження здоров’я
The relevance of the use of the pedagogical competencies in the clinical practice of the doctor is emphasized. The normative documents regulating the use of pedagogy in the practice of a doctor are listed and the views of such scientists as L. Stolyarenko, I. Zyazyun, K. Levitan, A. Markov and S. I. Kulikov on the essence of the concept of “pedagogical and medical competence” are given
It is said that the essence of pedagogical competence of medical workers is dictated by the peculiarities of their professional activity, according to which treatment and prevention activity involves medical reflection, i. e. mandatory awareness of its meaning, content, means and methods of implementation, and relies on personal values; pedagogical activity of a medical worker is aimed at designing the educational process and involves pedagogical reflection, i. e. mandatory awareness of all parameters and factors of success of this activity. The process of education with the help of pedagogical techniques in the clinical practice of the doctor is carried out taking into account the social conditions that provide opportunities for the implementation of certain social and individual values of the patient. In particular, it is necessary to eliminate competition between professional activities, family conditions and other social spheres of life with self-preservation and health
It is concluded that the main types and directions of pedagogical activity of the doctor can be methodical activity on acquaintance of patients of different age, nationality, social or economic status with principles and rules of the organization of a healthy way of life; practical activities for the education and training of patients in behavior that prevents recurrence of the disease; scientific and pedagogical research activity; as well as methodological activities for the training of secondary and junior medical staff. The general direction of pedagogical activity of the doctor can be characterized as formation and development of an individual basis for restoration and preservation of health in patients
Дод.точки доступу:
Жулкевич, І. В.

Вільних прим. немає