Шарун, А. І.
    Особливості психосоціальної адаптації студентів медичного коледжу, що перенесли психоемоційний стрес [Текст] / А. І. Шарун // Український медичний часопис. - 2021. - № 3. - С. 89-92. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-головна:
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (патофизиология, психология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
ТРЕВОГИ СОСТОЯНИЕ -- ANXIETY (патофизиология, психология)
АСТЕНИЯ -- ASTHENIA (патофизиология, этиология)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: З метою верифікації клініко-статистичних особливостей дезадаптаційних розладів у студентів-медиків, що перенесли психоемоційний стрес, на базі базового медичного коледжу за допомогою письмового структурованого інтерв’ю, клініко-психопатологічного та психометричного методів обстежена суцільна вибірка — 63 студенти віком 18–43 роки. Під час психометричного дослідження використані Шкали психологічного благополуччя (Ryff C.D., 1989; адаптовано Шевеленковою Т.Д., Фесенко П.П., 2005), астенічного стану (Малкова Л.Д.; адаптовано Чортовою Т.Г. на основі Міннесотського багатоаспектного особистісного опитувальника (Minnesota Multiphasic Personality Inventory — ММРI), опитувальник Леонгарда — Шмішека (Schmieschek H., 1970), Інтегративний тест тривожності (Бізюк А.П. та співавт., 2005). При аналізі отриманих даних виявлено, що специфічним та найчастішим проявом невротичних розладів студентів, що піддалися психоемоційному стресу, є ситуаційно-обумовлені реакції психічної дезадаптації. Відмічали підвищену стомлюваність, дратівливість, емоційну напруженість і лабільність, афективні розлади, порушення нічного сну, головний біль, вегетативні дисфункції. Виявлені порушення мали свою динаміку і формувалися в тісному зв’язку зі стресогенними факторами. Для зниження ризику формування непсихотичних психічних захворювань у рамках первинної та вторинної психопрофілактики необхідне проведення лонгітудинальних спостережень
Вільних прим. немає