Аряєв, М. Л.
    Якість життя дітей з дефіцитом гормону росту: значення клінічних, психоемоційних та соціо-демографічних факторів [Текст] / М. Л. Аряєв, Л. І. Сеньківська // Пробл. ендокринної патології. - 2021. - N 3. - С. 7-13


MeSH-головна:
РОСТА ГОРМОН -- GROWTH HORMONE (дефицит)
КАЧЕСТВО ЖИЗНИ -- QUALITY OF LIFE
ДЕТИ -- CHILD
Анотація: Робота присвячена оцінці якості життя (ЯЖ) дітей з дефіцитом гормону росту (ДГР) і визначенню кореляційного зв’язку ЯЖ з клінічними, психоемоційними і соціо-демографічними факторами. Проспективне обсерваційне когортне дослідження було виконано на базі КНП «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня» ООР серед 46 дітей з ДГР препубертатного віку і 80 здорових дітей, порівнянних за статтю та віком. ЯЖ визначалася за допомогою опитувальників Peds QL4,0, які заповнювали діти і їх батьки. Загальні психоемоційні проблеми і проблеми інтерналізації і екстерналізації досліджувалися за допомогою двухфакторної моделі скринінгового опитувальника «Сильні сторони і труднощі — Strengths and Difficulties Questionaire (SDQ)», який заповнювався батьками дитини. Показники шкал Peds QL4,0 і SDQ фіксувалися на вихідному рівні (Т0) і через 12 місяців (Т12) терапії рекомбінантним гормоном росту людини (рГРл) в середній дозі 0,033 мг/кг/сут. Відмінності між середніми величинами ± SD двох незалежних варіаційних рядів оцінювалися методом t-tests і значень «р». Зв’язок клінічних, психологічних, соціо-демографічних проблем і ЯЖ дітей з ДГР оцінювалися розрахунком коефіцієнта кореляції Спірмена (rs). Встановлено, що ДГР став причиною зниження ЯЖ за загальною оцінкою Peds QL4,0 для дітей і за субшкалами «фізичне здоров’я», «психосоціальне здоров’я» «емоційний стан», «соціальні відносини», «шкільний статус». У дітей з ДГР збільшувалася загальна оцінка психологічних проблем за шкалою SDQ і відбувалася концептуалізація проблем інтерналізації. Замісна 12-ти місячна рГРл терапія, за даними шкали Peds QL4,0 і двухфакторної моделі SDQ, сприяла поліпшенню ЯЖ у дітей з ДГP і нормалізації психоемоційного стану зі зменшенням рівня загальних психологічних проблем і вираженості проблем інтерналізації
Дод.точки доступу:
Сеньківська, Л. І.

Вільних прим. немає