Gonca, Sengul Can.
    Determination of learning requirements of stroke patients with type 2 diabetes in Turkey sample [Text] / Sengul Can Gonca, Uymaz Pelin // Міжнародний ендокринологічний журнал. - 2021. - Т. 17, № 4. - P50-56. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-головна:
ДИАБЕТ САХАРНЫЙ, ТИП 2 -- DIABETES MELLITUS, TYPE 2 (патофизиология)
ИНСУЛЬТ -- STROKE
МЕДИЦИНСКАЯ ГРАМОТНОСТЬ НАСЕЛЕНИЯ -- HEALTH LITERACY
Анотація: In the 8th Diabetes Atlas of IDF, it was determined that the diabetes prevalence of Turkey between the ages of 20–79 in 2017 was 12.8 %, IGT was 7.4 %, and diabetes health expenditures were 5.445 million dollars. This study aimed to determine the learning needs and the factors affecting the need for discharge training in patients with stroke. Materials and methods. This is a descriptive and cross-sectional study with 109 patients consisting the study sample. The study population consisted of stroke patients who were hospitalized in the Neurology Department of a university hospital between April 15 and September 15, 2018. The data were obtained using the Introductory Information Form and and the Turkish version of the “Patient Learning Needs Scale (PLNS)” by the researchers. Analysis of the data can be accessed from the computer. Results. The mean total PLNS score was 200.43 ± 34.77 (204). The drugs sub-dimension had a high importance level in the sub-dimension mean scores, and the community and follow-up sub-dimension had the lowest score with “3.63” in the significance level of sub-dimension mean scores. According socio-demographic characteristics and PLNS, among the groups, the differences were found to be statistically significant in the “Community and Monitoring” and “Skin Care” sub-dimesions. The “place”, sub-dimension of “Treatment and Complications” was found to be statistically significant. The “Health Illness” of the patients and the distribution of PLNS, “Medicines, Daily Life Activities, Community and Monitoring, Treatment and Complications, Skin Care and the difference of Total Scale Score were found to be statistically significant. İn the situation of discharge training given by whom, all sub-dimensions of the scale were found to be statistically significant regarding who the training was received from (p 0.05). Conclusion. Consequently, the learning needs of patients with stroke were found to be high; thus, individual-specific training should be given in patient discharge education planning
У 8-му Атласі діабету Міжнародної діабетичної федерації було встановлено, що поширеність діабету в Туреччині в популяції віком 20–79 років становить 12,8 %, порушення толерантності до глюкози — 7,4 %, а витрати на лікування діабету — 5,445 млн доларів. Мета дослідження: встановити потребу в навчанні хворих на інсульт та цукровий діабет, а також фактори, що впливають на обізнаність таких пацієнтів при виписці зі стаціонару. Матеріали та методи. Проведено описове та поперечне дослідження за участю 109 пацієнтів. До складу досліджуваної групи входили пацієнти з інсультом та цукровим діабетом 2-го типу, яких госпіталізували до неврологічного відділення університетської лікарні за період із 15 квітня по 15 вересня 2018 р. Дані були отримані за допомогою документації при надходженні в стаціонар та опитувальника (турецької версії шкали потреб у навчанні пацієнтів (PLNS)). Доступ до аналізу даних отримували з комп’ютерної системи. Результати. Середній загальний бал за PLNS становив 200,43 ± 34,77 (204). Показники прийому медикаментів перебували на вищому рівні значущості середніх балів, а показники ефективності подальшого спостереження мали найнижчий показник із рівнем значущості 3,63 від середнього рівня оцінок. Відповідно до соціально-демографічних характеристик та показників PLNS серед груп виявлено статистично значущі відмінності в підрозділі «Спільнота та моніторинг» та «Догляд за шкірою». Установлено, що підрозділ «Лікування та ускладнення» є статистично значущим. Показник «Хвороба» та розподіл PLNS «Ліки, діяльність у повсякденному житті, спільнота та моніторинг, лікування та ускладнення, догляд за шкірою» в загальній шкалі балів є статистично значущим. У ситуації при виписці хворого зі стаціонару всі підрозділи шкали виявились статистично значущими залежно від проведення навчання хворих (p 0,05). Висновки. Потреби в навчанні пацієнтів з інсультом та цукровим діабетом високі, тому індивідуальне навчання слід проводити під час підготовки людини до виписки зі стаціонару
Дод.точки доступу:
Pelin, Uymaz

Вільних прим. немає