Гевкалюк, Н. О.
    Інтенсифікація сучасного освітнього процесу як фактор інтелектуального, навчального та емоційного напруження студентів [Текст] = Іntensification of the modern educational process as a factor of intellectual, educational and emotional stress of students / Н. О. Гевкалюк, В. Я. Крупей, О. В. Скочило // Медична освіта. - 2021. - N 4. - С. 16-24


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ЭМОЦИИ -- EMOTIONS
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
БРУКСИЗМ -- BRUXISM
Анотація: У підготовці лікарів нової генерації сьогодні основний акцент робиться як на засвоєнні студентами знань, вмінь, навичок, формуванні професійної компетентності, так і на формуванні гармонійних, усебічно розвинутих особистостей, які мають позитивні, комфортні стосунки з соціумом. Ускладнення програми навчання, широке використання технічних засобів у сучасному освітньому процесі, інтенсифікація навчання, збільшення кількості інформації та підвищення вимог до якості навчання зумовлюють закономірне збільшення інтелектуального, навчального та нервово-психічного навантаження. Тривалий вплив інформаційних перенавантажень знаходить своє негативне відображення не лише на фізичному самопочутті людини, але й на її психологічному функціонуванні. У студентському віці молодь володіє великими можливостями для напруженої розумової праці, цей період є заключним етапом вікового розвитку психофізіологічних і рухових можливостей організму. Адаптацію студентів до навчання у закладі вищої освіти – одну з фундаментальних міждисциплінарних наукових проблем – необхідно розглядати як динамічний, багатосторонній і комплексний процес, що став предметом особливої уваги педагогів, психологів, медиків. Унаслідок емоційної нестабільності, стресових ситуацій, що призводять до неврологічних та рухових розладів, згідно з нейрогенною теорією, часто виникає бруксизм, чому сприяють і різноманітні відхилення в будові та функціях зубощелепної системи. Мета дослідження полягає в оцінці нервово-емоційного напруження студентів у період екзаменаційної сесії та виявленні відхилень, пов’язаних із психоемоційним станом студентів, у функціях зубощелепної системи. Ми провели клінічне стоматологічне обстеження за загальноприйнятими методиками 165 студентів віком від 20 до 25 років на кафедрі дитячої стоматології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Для встановлення типу темпераменту було проведено анкетування за опитувальником Г. Айзенка; для встановлення психоемоційного стану – анкетування з використанням опитувальника Г. Айзенка та PS шкал Міннесотського багатомірного особистісного опитувальника; для оцінки особистісної шкали проявів тривоги – опитувальник I. Teylor. Діагностику наявності та оцінку ступеня вираженості бруксизму здійснювали за допомогою BruxChecker®. Ми застосували алгоритм вибору оптимального методу лікування, направленого на усунення етіологічного фактора – психоемоційної нестабільності з урахуванням психофізіологічних особливостей конкретного випадку та стоматологічне лікування відхилень у функціях зубощелепної системи. Проведені нами дослідження доводять ефективність лікування бруксизму у випадку діагностичного визначення превалюючого етіологічного фактора та впливу саме на нього, що приводить до нормалізації всіх інших факторів
In the training of doctors of the new generation today the main emphasis is placed on the acquisition of studentsʼ knowledge, skills, skills, professional competence, and the formation of harmonious, well-developed individuals who have positive, comfortable relationships with society. The complexity of the curriculum, the widespread use of technical means in the modern educational process, the intensification of learning, increasing the amount of information and increasing requirements for the quality of education cause a natural increase in intellectual, educational and mental load. The long-term impact of information overload is negatively reflected not only on a personʼs physical well-being, but also on his psychological functioning. During the student age, young people have great opportunities for intense mental work, this period is the final stage of age-related development of psychophysiological and motor abilities of the body. Adaptation of students to higher education – one of the fundamental interdisciplinary research problems – should be considered as a dynamic, multifaceted and complex process that has become the subject of special attention of teachers, psychologists, physicians. Due to emotional instability, stressful situations that lead to neurological and motor disorders, according to neurogenic theory, bruxism often occurs, which is facilitated by various deviations in the structure and function of the dental and maxillofacial system. The purpose of the study is to assess the nervous and emotional stress of students during the examination session and to identify abnormalities associated with the psycho-emotional state of students in the functions of the dental and maxillofacial system. We conducted a clinical dental examination according to the generally accepted methods of 165 students aged 20 to 25 years at the Department of Pediatric Dentistry of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University. To determine the type of thermometer, a survey was conducted on the questionnaire of G. Eisenko; to establish the psycho-emotional state - a questionnaire using the G. Eisenko questionnaire and PS scales of the Minnesota Multidimensional Personality Questionnaire; to assess the personal scale of anxiety - questionnaire I. Teylor. Diagnosis of the presence and assessment of the severity of bruxism was performed using BruxChecker®. We have used an algorithm for selecting the optimal method of treatment aimed at eliminating the etiological factor - psycho-emotional instability, taking into account the psycho-physiological characteristics of the case and dental treatment of disorders of the dental system. Our research proves the effectiveness of treatment of bruxism in the case of diagnostic determination of the prevailing etiological factor and the impact on it, which leads to the normalization of all other factors
Дод.точки доступу:
Крупей, В. Я.
Скочило, О. В.

Вільних прим. немає