Імплементація інноваційних технологій в освітянський простір медичних закладів вищої освіти - виклики сьогодення [Текст] = Implementation of innovative technologies in the educational space of medical institutions of higher education – the challenges of today / В. В. Чорна [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2022. - Т. 26, № 2. - С. 274-281. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ИННОВАЦИЯ -- ORGANIZATIONAL INNOVATION
МЕДИЦИНСКИЕ УЧРЕЖДЕНИЯ, КАДРЫ И СЛУЖБЫ (ВНЕШ) -- HEALTH CARE FACILITIES, MANPOWER, AND SERVICES (NON MESH)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы, организация и управление)
ИНТЕРНЕТ -- INTERNET (использование, тенденции)
Анотація: Для формування професійних компетенцій і компетентностей у майбутніх лікарів у статті висвітлено доцільність імплементації інноваційних технологій, форм і методів навчання в освітній процес медичних закладів вищої освіти. У дослідженні брали участь 95 здобувачів медичних факультетів №1 та №2, 2 курсу Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова з курсу “Медицина надзвичайних ситуацій”. Використано метод “Ментальна карта” за заданою темою, проведено самостійну роботу студентів у “малій групі” та індивідуально-колективну роботу з вибором наступних ролей: “лідера”, “радника”, “помічника”, “спостерігача”. Застосовано нову форму роботи у Google презентації при великому об’ємі теми: на прописане питання викладачем здобувач-медик повинен сформулювати відповідь під час заняття. Висвітлено переваги та недоліки використання презентації, виконаної в Power Point та Google презентації. Обґрунтовано значення інноваційного навчання у процесі формування професійних компетентностей майбутніх лікарів. Охарактеризовано інноваційність методів навчання в аспекті взаємовідносин викладачів і здобувачів медичних закладів вищої освіти. Обґрунтовано питання щодо майбутнього, компетентного лікаря, який має великий багаж знань, умінь та навичок у професійній діяльності, який у складній, екстреній, нестандартній ситуації швидко, самостійно прийме рішення. У результаті проведеної роботи встановлено, що при використанні методу “Ментальна карта” у навчальному процесі ЗВО 80,0% майбутніх лікарів жіночої статті готові до нових інноваційних методів з дисципліни “Медицина надзвичайних ситуацій”, при цьому 71,4% чоловічої статті негативно поставились до нововведення. Також 80,0% здобувачів жіночої статті погодились застосовувати метод “Ментальна карта” у навчальному процесі після кожного заняття, а 69,0% погодились двічі за час проходження курсу, 94,7% здобувачів-медиків щодо великого обсягу теоретичного матеріалу запропонували проводити оцінювання рівня знань за допомогою Google презентації. Отже, використання новітніх інноваційних методів навчання повинні бути спрямованні на якісне засвоєння знань, умінь та навичок здобувачів освіти
For the formation of professional competencies and competencies of future doctors, the article highlights the feasibility of implementing innovative technologies, forms, and methods of teaching in the educational process of medical institutions of higher education. The study involved 95 applicants from the medical faculties №1 and №2, 2nd year of Vinnytsia National Medical University. E. Pirogov from the course “Emergency Medicine”. The method of “Mental Map” on a given topic has been using independent work of students in a “small group” and individual and collective work with the choice of the following roles: “leader”, “advisor”, “assistant”, “observer”. A new form of work has been used in Google presentations with a large volume of topics: the applicant-physician must formulate the answer to the question prescribed by the teacher during the lesson. The advantages and disadvantages of using a PowerPoint and Google presentation are highlighted. The importance of innovative training in the process of forming professional competencies of future doctors is substantiated. The innovativeness of teaching methods in the aspect of the relationship between teachers and applicants for medical institutions of higher education had characterized. The question of the future, a competent doctor who has a piece of sizeable baggage of knowledge, skills, and abilities in professional activities, who is in a complex, emergency, unusual situation, will quickly and independently make a decision. As a result of this work, it had found that when using the method of “Mental Map” in the educational process of higher education, 80,0% of future female doctors are ready for new innovative approaches in the discipline “Emergency Medicine”, while 71,4% of male negative reacted to the innovation. Also, 80,0% of female applicants agreed to use the method of “Mental Map” in the learning process after each lesson, and 69,0% agreed twice during the course, 94,7% of medical applicants for a large amount of theoretical material proposed to assess the level knowledge with Google Presentation. Therefore, the use of the latest innovative teaching methods should be aimed at the quality acquisition of knowledge, skills, and abilities of students
Дод.точки доступу:
Чорна, В. В.
Хлєстова, С. С.
Гуменюк, Н. І.
Поляруш, В. В.
Томашевський, А. В.
Івашкевич, Є. М.

Вільних прим. немає