Ilika, V. V.
    Significance of innovative technologies in the mechanism of improving the education quality of future medical professionals as illustrated вy teaching the discipline "Рathomorphology" [Text] = Значення інноваційних технологій у механізмах покращення якості здобуття освіти майбутніми фахівцями-медиками на прикладі викладання дисципліни «Патоморфологія» / V. V. Ilika, О. V. Ilika // Клінічна та експериментальна патологія. - 2022. - Т. 21, № 4. - P91-95. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
Анотація: The process of creation, introduction and spreading of new ideas, tools, pedagogical and managerial technologies in educational practice will facilitate the transition of the education system to a qualitatively different state, which increases the indices (levels) of achievements of education structural components. The objective of the study – to substantiate the importance of innovation in the mechanism of improving the education quality of students as illustrated by the experience of teaching the discipline «Pathomorphology» for future medical professionals. Conclusions. The identified ways of influencing innovative technologies and teaching methods on the use of innovations in the educational process will improve the quality of students’ education by intensifying their research work, developing skills of self-acquisition, training of independent personality capable of self-education and self-development, stimulation of figurative, associative, logical thinking. Systematic application of innovations not only helps to increase the professional competence of a student, but also lays down special demands to the teacher, leads to his professional growth, because it stimulates his activity in achieving professional acme. All this makes the teaching-learning process interesting and effective
Процес творення, запровадження та поширення в освітній практиці нових ідей, засобів, педагогічних та управлінських технологій сприятиме переходу системи освіти до якісно іншого стану, за яким підвищуються показники досягнень структурних компонентів освіти. Мета роботи – обгрунтувати вагомість інновацій у механізмах покращення якості освіти майбутніх фахівців-медиків на прикладі досвіду викладання дисципліни «Патоморфологія»
Дод.точки доступу:
Ilika, О. V.

Вільних прим. немає