Клініко-епідеміологічна характеристика дорожньо-транспортної травми в умовах обласного міста [Текст] = Clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in the conditions of regional city / С. О. Гурʼєв [та ін.] // Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 1. - С. 9-14. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (тенденции)
ГОРОДСКОГО НАСЕЛЕНИЯ ЗДОРОВЬЕ -- URBAN HEALTH (тенденции)
Анотація: Мета дослідження – визначити та сформувати клініко-епідеміологічну характеристику дорожньо-транспортного травматизму як медико-соціального явища в умовах обласного міста. Матеріали та методи. Проведено ретроспективний аналіз 242 випадків травмованих, що отримали пошкодження внаслідок автомобільної травми і перебували на лікуванні в лікарні швидкої медичної допомоги міста Чернівці з 2019 по 2020 роки. Масив дослідження за обсягом перебільшує значення необхідного і достатнього, що визначено згідно із законом великих чисел. Масив вивчення сформовано методом беззворотної рандомізації за методологією випадкових чисел із загального масиву травмованих приблизно 5000 осіб. Результати. Встановлено, що пошкодження внаслідок дорожньо-транспортних пригод отримують переважно особи чоловічої статі (66,12 %). Показник виживання в обох статевих групах подібний до такого ж показника у загальному масиві дослідження (86,36 %). У вікових групах до 70 років значно переважають постраждалі з позитивним результатом та тенденцією щодо незначного зниження питомої ваги таких постраждалих за зростанням показника віку. У результативній групі з негативним перебігом травматичного процесу на першому ранговому місці за питомою вагою знаходяться пішоходи (39,40 %), найменший показник спостерігається в учасників руху, водіїв (27,27 %). Серед осіб чоловічої статі найчастіше травмуються водії (42,50 %), а серед осіб жіночої статі – пасажири (43,90 %). На виникнення дорожньо-транспортної травми та результат перебігу травматичного процесу впливає вікова ознака, ознаки статі та участі в русі. Висновки. 1. Результати аналізу статево-вікових ознак масиву постраждалих внаслідок дорожньо-транспортних пригод в умовах обласного міста вказують на перевагу постраждалих чоловіків (66,12 %), зокрема, працездатного віку – 21-60 років (64,05 %). 2. Найбільш часто травмуються водії та пасажири – по 36,36 %, а пішоходи – 27, 28 %, що визначає певний ризик отримання травми залежно від участі в русі; найбільший ризик виникнення негативного результату перебігу травматичного процесу мають пішоходи (39,40 %)
The purpose of the study – to determine and form clinical and epidemiological characteristics of road traffic injures as a medical and social phenomenon in a regional city. Material and methods. A retrospective analysis of 242 cases of injured people due to motor vehicle accidents who were treated in the emergency hospital of Chernivtsi from 2019 to 2020 was conducted. The array of the study exceeds the variables of necessary and sufficient, which was determined according to the law of large numbers. The array of the study is formed by the method of irreversible randomization according to the random number methodology from the total number of about 5000 injured people. Results. The study found that 66.12 % of males are traumatized because of road accidents. The survival rate in both gender groups is similar to that in the total study array of 86.36 %. In the age groups under 70, there is significant predominance of victims with a positive outcome and a tendency to a slight decrease in the proportion of such victims by age. In the result group with a negative traumatic process, 39.40 % of pedestrians are ranked first in terms of proportion; 27.27 % of drivers have the lowest rate. Among males, drivers are most often injured (42.50 %), and among females, passengers are most often injured (43.90 %). The occurrence of a road traffic injury and the outcome of the traumatic process are influenced by age, gender, and participation in traffic. Conclusions. The clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in a regional city is a rather complex component of the general characteristics of road traffic injuries as a phenomenon. The findings of the analysis of gender and age features of the large array of victims due to road traffic accidents in a regional city indicate the predominance of male victims (66.12 %), of working age 21-60 years old (64.05 %), which is the important characteristics of the medical and social phenomenon of road traffic injuries. It was found that drivers and passengers are most often injured (36.36 % each category), which determines a certain risk of injury depending on participation in traffic, but pedestrians have the highest risk of negative outcome of the traumatic process (39.40 %). The correlation between age and participation in traffic in the formation of the clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in a regional city was established. The influence of clinical and epidemiological characteristics, such as age, gender, and signs of participation in traffic on the result of victims’ traumatic process was determined. Moreover, the characteristics of this impact require further verification
Дод.точки доступу:
Гур’єв, С. О.
Кушнір, В. А.
Гребенюк, В. І.
Більцан, О. В.

Вільних прим. немає