Матвієць, Л. Г.
    Навички управління стресом у практиці лікарів первинного рівня медичної допомоги [Текст] = Stress Management Skills in the Physicians Practice of Primary Care Level / Л. Г. Матвієць // Сімейна медицина. - 2022. - № 1/2. - С. 5-12. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
МЕДИЦИНСКАЯ ПОМОЩЬ ПЕРВИЧНАЯ -- PRIMARY HEALTH CARE (использование, тенденции)
УЧЕБНИКИ -- TEXTBOOKS
ОБЗОР -- REVIEW
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, тенденции)
Анотація: У статті викладено актуальні підходи щодо неспеціалізованої допомоги при стресовому напруженні, наведено інструменти управління стресом, що розроблені фахівцями Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) у посібнику з управління стресом «Важливі навички в періоди стресу: Ілюстроване керівництво». Особливо актуальні ці знання при наданні першої психологічної допомоги в надзвичайних ситуаціях, а також психосоціальної підтримки пацієнтам лікарями первинного рівня медичної допомоги, які зобов’язані володіти навичками ефективної комунікації і налагодження взаєморозуміння, а також мати досвід підтримки людей у складних ситуаціях. Саме про це зазначається у численних рекомендація ВООЗ щодо психічного здоров’я, таких, як Програма дій з подолання прогалин у сфері психічного здоров’я (mhGAP), Пам’ятка для дорослих пацієнтів «Підтримка для самостійної реабілітації після пов’язаних з COVID-19 захворювань», Інформаційна записка «Аспекти психічного здоров’я та психосоціальної підтримки під час спалаху COVID-19» та інші
Надано матеріали для самостійного дистанційного навчання спеціалістів первинного рівня медичної допомоги простим інструментам управління стресом при несприятливих умовах. Дистанційне навчання побудоване з використанням доказових документів та посібників ВООЗ про психологічні інтервенції низької інтенсивності. Документ ВООЗ «Важливі навички в періоди стресу: Ілюстроване керівництво» має п’ять розділів, в яких описано п’ять ідей і технік для зниження рівня стресу, що сформовано як набуття п’яти навичок. Автори в кінці кожного розділу Керівництва розробили алгоритми застосування навичок інструментів, а саме: «Заземляємося», «Відчіпляємося від гачка», «Діємо згідно з власними цінностями», «Проявляємо доброту», «Створюємо простір». Психосоціальна підтримка, яку надає лікар первинного рівня/фасилітатор/помічник, полягає в допомозі людям у використанні керівництва та застосуванні стратегій у власному житті, а також запобігатиме професійному вигоранню медичних працівників. Основні положення Керівництва ВООЗ коротко викладено у достатньому об’ємі для підвищення рівня обізнаності з інструментами подолання стресу. У результаті застосування інструментів Керівництва відбудеться розширення спроможності медичного персоналу і немедичних працівників надавати послуги з психічного здоров’я та психосоціальної підтримки під час пандемії COVID-19, що забезпечить підготовку до майбутніх надзвичайних ситуацій
Current approaches to non-specialized help with stress are set out in this article and stress management tools are provided, which are developed by WHO in the stress management handbook “Doing What Matters in Times of Stress: An Illustrated Guide”. This knowledge is especially current in the giving of first aid in emergencies, and in giving psychosocial support to patients as well, by primary care physicians, who must have effective communication skills and mutual understanding, and have experience in supporting people in difficult situations too, as it is specified in numerous WHO recommendations on mental health, in such as : «mhGAP Intervention Guide for mental, neurological and substance use disorders in nonspecialized health settings», «IASC Guidelines for mental health and psychosocial support in emergency settings»,«mhGAP Humanitarian Intervention Guide (mhGAP-HIG): clinical management of mental, neurological and substance use conditions in humanitarian emergencies», «Support for Rehabilitation: Self-Management after COVID-19 Related Illness» and etc.
Aim – to give the information for the distant self-learning of the primary care professionals to use the simple stress-management tools in difficult circumstances. Distance learning is built on the basis of the evidence based WHO documents and recommendations about low intensity psychological interventions. The WHO Guide has five sections, where five ideas and techniques for reducing stress are descibed, which are designed as the acquisition of five skills. The authors at the end of each section of the Guide developed algorithms of use the skills of such tools as: «Grounding», «Unhooking», «Acting according to own values», «Showing kindness», «Creating space». The psychosocial support provided by the primary care physician / facilitator / assistant lies in helping people to use guidance and apply strategies in their own lives, and it prevents the professional burnout of healthcare professionals as well. The short information about WHO guide and stress -management methods are described in sufficient details to enhance the awareness level of the primary care personnel about stress-management tools use. As the result of using the Guide will enhance the capacity of local helth care staff and non medical staff to provide the mental health services and psychosocial support during the current COVID-19 pandemic, and readiness for the future emergencies
Вільних прим. немає