Шевчук, О. К.
    Методичне забезпечення як важлива складова імплементації інклюзивності у спорті [Текст] = Methodical support as an important component of the implementation of inclusiveness in sport / О. К. Шевчук, І. О. Когут, В. Л. Маринич // Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. - 2023. - N 2. - С. 66-76. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СПОРТ -- SPORTS (тенденции)
УКРАИНА -- UKRAINE
Анотація: Досліджено методичне забезпечення інклюзивності в спорті як системно-структурне утворення, спрямоване на підвищення професійної компетентності стейкхолдерів та обізнаності про інклюзію у спорті з метою дотримання прав людини у спорті та забезпечення якісного інклюзивного навчально-тренувального процесу. Мета. Аналіз сучасного стану сформованості методичного забезпечення інклюзивності у спорті, його систематизація та структуризація з урахуванням рівнів і підходів до його формування й удосконалення. Методи. Аналіз та систематизація даних літературних джерел, індукція та дедукція, порівняння та зіставлення, методи системного та логічного аналізу, синтез та узагальнення. Результати. З’ясовано, що методичне поняття інклюзивності у спорті формується на міжнародному, зокрема європейському, національному та інституційному рівнях. Окреслено два підходи до формування методичного забезпечення інклюзивності у спорті: нормативно-правовий та науково-практичний. Констатовано нерівномірність стану сформованості методичних ресурсів як на різних рівнях у рамках загальної спортивної політики, так і в межах національної – у різних країнах. Такі країни, як Австралія та Канада мають ґрунтовно розроблене методичне забезпечення, спрямоване на створення інклюзивного спортивного середовища для широкого спектра маргіналізованих категорій учасників. Натомість вітчизняне методичне оснащення інклюзивності у спорті майже не представлене, а наявні поодинокі ресурси вузько сфокусовані на покращення спортивної участі здебільшого спортсменів з інвалідністю. Результати аналізу сучасного стану досліджуваного питання в Україні свідчать про нагальну потребу вдосконалення методичного забезпечення інклюзивності у спорті
The methodological support of inclusiveness in sports as a systemic and structural formation aimed at increasing the professional competence of stakeholders and awareness of inclusion in sports in order to respect human rights in sports and ensure a quality inclusive educational and training process is studied. Objective. To analyze the current state of formation of methodological support of inclusiveness in sport, its systematization and structuring with account for the levels and approaches to its formation and improvement. Methods. Analysis and systematization of literature data, induction and deduction, comparison and contrast, methods of systematic and logical analysis, synthesis and generalization. Results. It has been found that the methodological concept of inclusiveness in sport is formed at the international, in particular European, national and institutional levels. Two approaches to the formation of methodological support for inclusiveness in sport are outlined: regulatory and legal and scientific and practical. The authors note the unevenness of the state of formation of methodological resources at different levels within the framework of the general sports policy and within the national one in different countries. Countries such as Australia and Canada have well-developed methodological support aimed at creating an inclusive sports environment for a wide range of marginalized categories of participants. At the same time, there is almost no domestic methodological support for inclusiveness in sports, and the few available resources are narrowly focused on improving the sports participation of athletes with disabilities. The results of the analysis of the current state of the research issue in Ukraine indicate an urgent need to improve the methodological support for inclusiveness in sports
Дод.точки доступу:
Когут, І. О.
Маринич, В. Л.

Вільних прим. немає