Маринич, В. Л.
    Статистична інформація як ключовий чинник впровадження інклюзивності фізкультурно-спортивної роботи в закладах позашкільної освіти [Текст] = Statistical information as a key factor in the implementation of inclusive physical education and sports activities in out-of-school institutions / В. Л. Маринич, І. О. Когут // Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. - 2023. - N 2. - С. 94-99. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS (организация и управление)
ФИЗИЧЕСКАЯ НАГРУЗКА -- EXERCISE
УКРАИНА -- UKRAINE
Анотація: Інклюзивність є керівним принципом Порядку денного сталого розвитку на період до 2030 р., який включає зобов’язання нікого не залишити осторонь і створити «справедливий, толерантний, відкритий і соціально інклюзивний світ, у якому задовольняються потреби найбільш уразливих верств населення». Мета. Обґрунтування визначальності збору даних для збільшення видимості визначених груп, які наражаються на бар’єри інклюзії, в процесі фізкультурно-спортивної роботи в закладах позашкільної освіти на основі вивчення світового досвіду. Методи. Аналіз науково-методичної літератури та матеріалів мережі Інтернет; синтез та узагальнення; аналіз документальних джерел. Результати. У процесі дослідження проводили аналіз офіційних сайтів міжнародних організацій, які займаються збором зіставних на міжнародному рівні високоякісних даних про інвалідність, та виявити вагомість збору статистичної інформації для формування суспільних процесів. Синтез та узагальнення зібраної інформації дозволив структурувати сферу діяльності Вашингтонської групи зі статистики інвалідності у світі. Аналіз документальних джерел – текстів опитувальників, дозволив охарактеризувати міжнародні інструменти збору статистичних даних про осіб з інвалідністю. Збір статистичної інформації є ключовим чинником впровадження політик держав щодо різних напрямів суспільного життя. Питання впровадження інклюзивності фізкультурно-спортивної роботи у закладах позашкільної освіти за змістом і формою тісно пов’язане із визначенням кількості дітей – об’єктів для включення в освітній процес, тобто зі збором даних. Міжнародна політика збору даних про інвалідність формується з 2001 р. – з моменту створення Вашингтонської групи зі статистики інвалідності як міської групи Статистичної комісії ООН, діяльність якої спрямована на збір зіставних на міжнародному рівні високоякісних даних про інвалідність серед 135 країн світу, проте жодна країна Східної Європи не залучена до цього процесу. Розроблені інструменти Вашингтонською групою зі статистики інвалідності охоплюють опитувальники для дорослих, дітей, робочої сили та учасників освітнього процесу і допоможуть відстежувати прогрес у досягненні мети нікого не залишити позаду, встановленої в Порядку денному сталого розвитку на період до 2030 р
Inclusiveness is a guiding principle of the 2030 Agenda for Sustainable Development, which includes a commitment to leave no one behind and to create “a just, tolerant, open, and socially inclusive world that meets the needs of the most vulnerable strata of population”. Objective. To substantiate the determinacy of data collection in order to increase the visibility of certain groups that face barriers to inclusion in the process of physical culture and sports work in out-of-school educational institutions based on the study of world experience. Methods. Analysis of scientific and methodological literature and Internet materials; synthesis and generalization; analysis of documentary sources. Results. The study analyzed the official websites of international organizations that collect internationally comparable high-quality data on disability and identified the importance of collecting statistical information for formation of social processes. The synthesis and generalization of the collected information allowed us to structure the scope of the Washington Group on Disability Statistics in the World. The analysis of documentary sources - the texts of questionnaires - allowed us to characterize international instruments for collecting statistical data on persons with disabilities. The collection of statistical information is a key factor in the implementation of state policies in various areas of public life. The issue of introducing inclusiveness of physical education and sports work in out-of-school educational institutions is closely related in content and form to determining the number of children to be included in the educational process, i.e. to data collection. International disability data collection policy has been formed since 2001, when the Washington Group on Disability Statistics was established as a UN Statistical Commission urban group, whichaims to collect internationally comparable, high-quality disability data from 135 countries, but no Eastern European country has been involved in this process. The tools developed by the Washington Group on Disability Statistics include questionnaires for adults, children, the workforce, and participants in the educational process and will help track progress towards the goal of leaving no one behind, set out in the 2030 Agenda for Sustainable Development
Дод.точки доступу:
Когут, І. О.

Вільних прим. немає