Лавров, В.
    Кіберспорт як засіб реабілітації ветеранів бойових дій: перспективи та можливості [Текст] = Esports as a means of rehabilitation for combat veterans: Prospects and opportunities / В. Лавров, Л. В. Денисова, О. А. Шинкарук // Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. - 2023. - N 2. - С. 164-168. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ВЕТЕРАНОВ ЗДОРОВЬЕ -- VETERANS HEALTH (тенденции)
ВОЕННОСЛУЖАЩИЕ -- MILITARY PERSONNEL
КОМПЬЮТЕРНЫЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER SYSTEMS (использование, тенденции)
УКРАИНА -- UKRAINE
ИГРОТЕРАПИЯ -- PLAY THERAPY (методы, тенденции)
Анотація: Актуальність використання кіберспорту для реабілітації військових зумовлена кількома чинниками. По-перше, кіберспорт є популярним та доступним видом діяльності для молодих людей, включаючи військовослужбовців. По-друге, ігри можуть надавати психологічний комфорт і відволікають від негативних думок та спогадів, пов’язаних із військовим досвідом та травмами. По-третє, можуть покращити навички зосередженості, координації рухів, прийняття рішень та командної роботи, що може бути корисним для відновлення психофізичного здоров’я ветеранів. Мета. Дослідити перспективи та можливості кіберспорту як засобу реабілітації ветеранів бойових дій у сучасних умовах та обґрунтувати заходи їх реабілітації на державному рівні. Методи. Аналіз наукових літературних джерел, мережі Інтернет, системний аналіз, порівняння, синтез. Результати. Кіберспорт є популярним та доступним видом діяльності, який може використовуватися як засіб реабілітації ветеранів бойових дій з посттравматичним стресовим розладом, психологічними та фізичними обмеженнями. Міжнародний досвід вказує на наявність позитивних ефектів впливу геймінгу та кіберспорту на реабілітацію ветеранів – поліпшення психічного стану, відновлення когнітивних функцій, реакції та координації. За результатами дослідження констатуємо, що кіберспортивні програми можуть бути актуальними для понад 78 тис. військовослужбовців. Визначено, що в Україні актуальною є проблема вирішення питань, які стоять перед державою та суспільством: розробка дієвої централізованої програми заходів з реабілітації ветеранів; формування системи соціалізації та самореалізації ветеранів, особливо з інвалідністю. Для вирішення зазначених питань необхідна розробка цифрового проєкту з рядом завдань: створення наукової групи для оцінки ефектів геймінгу на ветеранів, підтримка кіберспортивних клубів для військових, створення матеріальної бази для тренувань та змагань, проведення змагань та обмін досвідом на міжнародному рівні, комунікаційна стратегія для просування програми ветеранського кіберспорту. Кіберспорт та геймінг як максимально інклюзивні, з низьким порогом входу, є логічними інструментами для створення програм підтримки, реабілітації та зайнятості серед ветеранів, зокрема тих, що мають фізичні вади в результаті бойових поранень. Реалізацію питання використання кіберспорту як засобу реабілітації для ветеранів бойових дій вбачаємо в розробці цифрового проєкту на державному рівні із залученням Міністерства молоді та спорту України та інших міністерств в межах їх компетентності
The relevance of using esports for rehabilitation of servicemen is due to several factors. First, esports is a popular and accessible activity for young people, including military personnel. Secondly, games can provide psychological comfort and distract from negative thoughts and memories related to military experience and trauma. Thirdly, they can improve skills of concentration, coordination, decision-making and teamwork, which can be useful for restoring the psychophysical health of veterans. Objective. To investigate the prospects and possibilities of e-sports as a means of rehabilitation of combat veterans in modern conditions and to substantiate measures for their rehabilitation at the state level. Methods. Analysis of scientific literature, the Internet, system analysis, comparison, synthesis. Results. Esports is a popular and affordable activity that can be used as a means of rehabilitation for combat veterans with post-traumatic stress disorder, psychological and physical disabilities. International experience indicates that gaming and esports have positive effects on the rehabilitation of veterans, such as improving mental health, restoring cognitive functions, reaction and coordination. The findings allow to state that esports programs can be relevant for more than 78 thousand military personnel. It is determined that in Ukraine, the problem of solving the issues facing the state and society is relevant: the development of an effective centralized program of measures for the rehabilitation of veterans; the formation of a system of socialization and self-realization of veterans, especially those with disabilities. To address these issues, it is necessary to develop a digital project with a number of tasks: creating a research team to assess the effects of gaming on veterans, supporting esports clubs for the servicemen, creating a material base for training and competitions, holding competitions and sharing experiences at the international level, and a communication strategy to promote the veteran esports program. Esports and gaming, being as inclusive as possible, with a low entry threshold, are logical tools for creating support, rehabilitation, and employment programs for veterans, in particular those with physical disabilities as a result of combat injuries. We see the implementation of the issue of using esports as a means of rehabilitation for combat veterans in the development of a digital project at the state level with the involvement of the Ministry of Youth and Sports of Ukraine and other ministries within their competence
Дод.точки доступу:
Денисова, Л. В.
Шинкарук, О. А.

Вільних прим. немає