Дослідження параметрів світлових характеристик світлодіодних відеоекранів динамічного рекламного устаткування як факторів впливу на зоровий аналізатор людини [Текст] = Investigation of parameters of light characteristics of LED video screens of dynamic advertising equipment as factors influencing the human visual analyzer / А. В. Яригін, В. І. Назаренко, П. В. Семашко // Довкілля та здоров’я. - 2023. - № 2. - С. 73-79. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
РЕКЛАМЫ -- ADVERTISEMENTS
ОСЛЕПИТЕЛЬНЫЙ СВЕТ -- GLARE (вредные воздействия)
ЗРИТЕЛЬНОЕ ВОСПРИЯТИЕ -- VISUAL PERCEPTION (физиология)
РИСКА СТЕПЕНИ ОЦЕНКА -- RISK ADJUSTMENT (статистика, тенденции)
ГОРОДСКОГО НАСЕЛЕНИЯ ЗДОРОВЬЕ -- URBAN HEALTH (тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Дослідження фізичних характеристик великих за геометричним розміром світлових відеоекранів динамічного рекламного устаткування як факторів можливого несприятливого впливу на зоровий аналізатор мешканців оточуючої житлової забудови. Результати та їх обговорення. У зв’язку з розвитком зовнішньої реклами, на електронних панно нового покоління можна відображати відео, мультимедійну, кольорову, динамічну інформацію, а також оперативно оновлювати рекламні матеріали, що може викликати перевантаження зорової системи і порушувати нормальну роботу мозку, призводити до перевтоми. Проведені дослідження відеоекранів за нормованими параметрами: освітленості (лк), яскравості (кд/м2) і ненормованими: енергетичної освітленості (мВт/м2), колірної температури (К), світлової пульсації (%) свідчать про їх відповідність нормативним вимогам України та не перевищують рівнів регламентованих за іншими стандартами і рекомендованих за даними літератури для джерел видимого випромінювання. Виняток становить кутовий розмір видимого з житлового приміщення екрана рекламного щита, що потребує подальших досліджень. Висновки. Використання великих за геометричним розміром відеоекранів динамічного рекламного устаткування, особливо, в районах щільної житлової забудови та інтенсивного транспортного руху, потребує удосконалення методичних підходів до оцінки ризиків візуального дискомфорту та впливу на здоров’я населення
The purpose of the work. Investigation of the physical characteristics of large geometric light video screens of dynamic advertising equipment as factors of possible adverse effects on visual analyzer of inhabitants of a surrounding housing. Results and discussion. Due to the development of outdoor advertising, the new generation of electronic panels can display video, multimedia, color, dynamic information, as well as quickly update advertising materials. This can cause an overload of the visual system and disrupt the normal functioning of brain, lead to visual fatigue. Studies of video screens on standardized parameters: lighting (lx), brightness (cd/m2) and non-standardized: lighting energy (mW/m2), color temperature (K), light pulsation (%) indicate their compliance with regulatory requirements of Ukraine and do not exceed levels regulated by other standards and recommended by the literature for sources of visible radiation. The exception is the angular size of the screen visible from the living room, which requires further studies. Conclusions. The use of geometrically large video screens of dynamic advertising equipment, especially in areas of dense housing and heavy traffic, requires improved methodological approaches to assessing the risks of visual discomfort and influence on public health
Дод.точки доступу:
Яригін, А. В.
Назаренко, В. І.
Семашко, П. В.

Вільних прим. немає