Сергета, І. В.
    Психогігієнічна оцінка особливостей емоційного вигорання, астенічного і депресивного станів та агресивності студентів за умов дистанційного (on-line) навчання [Текст] = Psychohygienic assessment of the features of emotional burnout, asthenic and depressive states and aggression of students in the conditions of remote (on-line) education / І. В. Сергета, Т. М. Вергелес // Довкілля та здоров’я. - 2023. - № 1. - С. 19-26. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология, статистика)
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION (физиология)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, статистика, тенденции)
ЭМОЦИИ -- EMOTIONS (физиология)
АСТЕНИЯ -- ASTHENIA (этиология)
АДАПТАЦИИ ПСИХОСОЦИАЛЬНОЙ НАРУШЕНИЯ -- ADJUSTMENT DISORDERS (профилактика и контроль, этиология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Метою дослідження було здійснення психогігієнічної оцінки особливостей поширення проявів емоційного вигорання, астенічного і депресивного станів та агресивності студентів за умов застосування дистанційної (on-line) організації навчальної діяльності. Матеріали та методи дослідження. Дослідження проводились на базі Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова. Для реалізації поставленої мети використовувався комплекс високоінформативних гігієнічних, медико-соціологічних і психодіагностичних методів, а також методи статистичного аналізу. Результати. Під час розгляду провідних характеристик емоційного вигорання передусім слід було звернути увагу на суттєве збільшення рівня вираження показників фази резистентності (р0,05-0,01), властивих організації навчального процесу відповідно до аудиторного формату, на тлі цілком стабільних показників вираження зазначеної фази (р0,05), характерних для організації навчального процесу згідно з дистанційним форматом. У ході досліджень, спрямованих на визначення корелят астенічного стану, встановлено, що за умов застосування дистанційної форми навчання спостерігалось або зменшення ступеня їх вираження (дівчата), або стабілізація показників на вихідному рівні (юнаки). Під час визначення особливостей змін з боку провідних корелят депресивного стану також привертало увагу те, що за умов використання дистанційного формату організації навчального процесу спостерігалось або суттєве зменшення ступеня їх вираження (дівчата), або стабілізація показників на вихідному рівні (юнаки). У ході аналізу показників агресивних проявів особистості відзначалося, що за умов дистанційного навчання спостерігалися статистично значущі зміни з боку характеристик фізичної агресії (р0,05) і негативізму (р0,05). Висновки. Під час досліджень здійснено психогігієнічну оцінку провідних особливостей особистості студентів в умовах застосування дистанційної форми організації навчальної діяльності. Встановлено, що у разі використання on-line навчання спостерігається суттєве зростання ступеня вираження показників фази напруження емоційного вигорання, стабільний перебіг процесів формування проявів астенічного і депресивного станів, зменшення рівня фізичної агресії на тлі вираженого зростання негативізму у структурі агресивних проявів особистості
The aim of the work was to perform a psychohygienic assessment the characteristics of the spread of emotional burnout’s features, asthenic and depressive states and aggression of students in the conditions of the use of remote (on-line) organization of educational activities. Materials and methods: The research was conducted on the basis of National Pyrohov Memorial Medical University. A complex of highly informative hygienic, medical-sociological and psychodiagnostic methods and the methods of statistical analysis was used. Results: When considering the leading characteristics of emotional burnout, first of all, it was necessary to pay attention to a significant increase in the level of expression of resistance phase indicators (р0.05-0.01), characteristic of the organization of the educational process according to the auditorium format, against the background of completely stable expression indicators of the specified phase (p0.05), characteristic of the organization of the educational process according to the remote format. In the course of research aimed at determining the correlates of the asthenic state, it was established that under the conditions of using the remote form of education, either a decrease in the degree of their expression was observed (young women), or the indicators stabilized at the initial level (young men). When determining the characteristics of changes in the leading correlates of depression, it was noticed that under the conditions of using the remote format of the organization of the educational process, either a significant decrease in the degree of their expression was observed (young women), or the indicators stabilized at the initial level (young men) too. During the analysis of indicators of aggressive personality manifestations, it should be noted that under the conditions of remote education, statistically significant changes were observed in the characteristics of physical aggression (p0.05) and negativism (p0.05). Conclusions: In the course the research the psychohygienic assessment of the personality traits of students in the conditions of application of a remote form of organization of educational activity was carried out. It is established that in the case of use on-line learning there is a significant increase in the degree of expression of the phase of tension of emotional burnout, the stable course of the processes of formation of asthenic and depressive states, a decrease in the level of physical aggression on the background of a pronounced increase in the degree of negativism in the structure of aggressive manifestations
Дод.точки доступу:
Вергелес, Т. М.

Вільних прим. немає