Роговий, Ю. Є.
    Роль критичного мислення в покращанні викладання фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплін [Текст] = The role of critical thinking in improving the teaching of fundamental theoretical and clinical disciplines / Ю. Є. Роговий, О. В. Білоокий, В. В. Білоокий // Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 1. - С. 85-89. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МЫШЛЕНИЕ -- THINKING
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
МЕДИЦИНА ИНТЕГРАТИВНАЯ -- INTEGRATIVE MEDICINE (методы, обучение, организация и управление, тенденции)
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
Анотація: Відомо, що критичне мислення - система суджень, яка використовується для аналізу фактів, явищ, подій з висуванням обґрунтованих висновків. Критичне мислення дозволяє сформулювати оцінки, інтерпретації, коректно застосовувати отримані результати до ситуацій і проблем. Критичне мислення - навчання вмінню міркувати. Критичне мислення - це мислення про мислення, коли людина розмірковує з метою поліпшити своє мислення. Мета роботи – захистити точку зору, що впровадження технологій критичного мислення в навчальний процес буде сприяти покращанню підготовки фахівців медичної галузі з істотним поліпшенням якості викладання фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін. Матеріал і методи. Проаналізували покращання якості викладання фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін за допомогою впровадження технологій критичного мислення: «квітка лотоса», «шість капелюхів Едварда де Боно», фішбоун, «мозковий штурм», інтелектуальні карти. Результати. Запропоновані технології критичного мислення “Квітка лотоса”- прийом, який передбачає пошук рішення проблеми обов'язково по восьми напрямках, розвиває творчі здібності студентів; «мозковий штурм» «brаіnstоrmіng» - оперативний метод вирішення проблеми на основі стимулювання творчої активності студентів; прийом «фішбоун» у «голові» кістяка студенти позначають ту проблему, яка розглядається, на верхніх кісточках зазначаються причини виникнення досліджуваної проблеми, на нижніх кісточках по ходу читання виписують факти, що підтверджують наявність сформульованих причин, у «хвості» міститься висновок по досліджуваному питанню; інтелект-карти (mind maps, ментальні карти, «карти розуму», карти пам'яті) - спосіб наочного подання будь-якої структурованої інформації, форма графічного вираження; «шість капелюхів мислення Едварда де Боно» – ідея паралельного мислення: конструктивного мислення, при якому різні точки зору і підходи не стикаються, а співіснують, простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений метафоричним капелюхом певного кольору. Висновки. Застосування технологій критичного мислення: «квітка лотоса», «шість капелюхів Едварда де Боно», фішбоун, «мозкових штурмів», інтелектуальних карт дозволяє удосконалити якість навчання з використанням інтегративного підходу патофізіології, що дасть можливість ефективно реалізувати компетентісний підхід та сприяти формуванню усвідомлення практичної діяльності лікаря
It is known that critical thinking is a system of judgments, which is used to analyze facts, phenomena, events and draw reasonable conclusions. Critical thinking allows you to formulate assessments, interpretations, correctly apply the obtained results to situations and problems. Critical thinking is learning the ability to reason. Critical thinking is thinking about thinking, when a person reflects in order to improve their thinking. Objective. Defend the point of view that the introduction of critical thinking technologies into the educational process will contribute to the improvement of the training of specialists in the medical field with a significant enhancement in the quality of teaching fundamental theoretical and clinical disciplines. Material and methods. We analyzed the improvement of the quality of teaching of fundamental theoretical and clinical disciplines with the help of the introduction of critical thinking technologies: lotus flower, Edward de Bono's six hats, fishbone, brainstorming, intellectual maps. Results. Proposed technologies of critical thinking "Lotus flower" is a technique that involves finding a solution to a problem in eight directions, develops creative abilities of students; brainstorming - an operational method of problem solving based on stimulating the creative activity of students; the "fishbone" technique in the "head" of the skeleton students mark the problem under consideration, on the upper bones the causes of the problem under study are noted, on the lower bones during the reading they write facts that confirm the existence of the stated reasons, in the "tail" there is a conclusion on the researched issue; intelligence maps (mind maps, mental maps, "mind maps", memory maps) - a way of visual presentation of any structured information, a form of graphic expression; Edward de Bono's six thinking hats - the idea of parallel thinking: constructive thinking in which different points of view and approaches do not collide, but coexist, a simple and practical way of dividing the thinking process into six different modes, each of which is represented by a metaphorical hat of a certain color. Conclusions. The application of critical thinking technologies: the lotus flower, Edward de Bono's six hats, fishbone, brainstorming, intellectual maps allows to improve the quality of education using the integrative approach of pathophysiology, which will make it possible to effectively implement a competent approach and contribute to the formation of awareness of the practical activity of a doctor
Дод.точки доступу:
Білоокий, О. В.
Білоокий, В. В.

Вільних прим. немає