Бідучак, А. С.
    Аналіз роботи зі зверненнями громадян в Україні та рівні їх контролю [Текст] = Analysis of work with citizen complaints in Ukraine and their levels of control / А. С. Бідучак // Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 4. - С. 6-11. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
РЕТРОСПЕКТИВНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RETROSPECTIVE STUDIES
ОБЩЕСТВЕННОЕ ЗДОРОВЬЕ, НАБЛЮДЕНИЕ И КОНТРОЛЬ -- PUBLIC HEALTH SURVEILLANCE (методы)
ИНФОРМАЦИОННАЯ ПОМОЩЬ ПОТРЕБИТЕЛЮ -- CONSUMER HEALTH INFORMATION (использование, организация и управление, статистика, тенденции)
БОЛЬНОГО ДОПУСК К СВОЕЙ ЛЕЧЕБНОЙ ДОКУМЕНТАЦИИ -- PATIENT ACCESS TO RECORDS (тенденции, этика)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Скарги громадян є формою безпосереднього управління державними справами та одним із способів контролю за державним управлінням. Через звернення відбувається «діалог» між державою та громадянами, в якому можуть бути відображені як інтереси скаржника, так і інших громадян чи суспільства в цілому. Вимоги громадян – це перш за все джерело інформації та необхідна сила для вирішення поточних або перспективних проблем розвитку сучасної країни. Більшість звернень складається зі скарг і заяв, і за цими поняттями ховаються саме права, які були порушені або не реалізовані, які формально закріплено в українському законодавстві. Зрозуміло, влада не може враховувати звернення всіх і кожного, але їх число по одній і тій же проблемі здатне змусити її не просто ухвалити рішення про усунення конкретного порушення, виправлення конкретного недоліку, але звернути увагу на проблему в масштабах країни. Мета дослідження – проаналізувати організацію роботи зі зверненям громадян та визанчити основні рівні їх контролю. Матеріал і методи. У дослідженні використанно статистичний та медико-епідеміологічний методи. Проведено аналіз бази даних зі зверненнями громадян МОЗ України за 10 років (2013-2022 рр.). Результати дослідження. Встановлено, що за період дослідження в Україні значно збільшилась кількість звернень громадян щодо надання медичної допомоги. Кількість звернень за 2022 рік порівняно з 2013 роком збільшилась на 24,0%. Основні питання звернень громадян стосуються надання медичної допомоги (23,4%), кадрових питань (14,6%); питань направлення на медико-санітарну експертну комісію та лікарсько-консультативну комісію (12,9%) та неправомірних дій медичних працівників (7,7%). Отримані результати підтвердили необхідність розробки та впровадження наукових профілактичних технологій з метою удосконалення організації роботи зі зверненням громадян на регіональному рівні з подальшим впровадженням у роботу медичних закладів. Висновки. Виявлено, що оптимізація роботи зі зверненнями потребує впровадження нової моделі щодо організації роботи із громадянами щодо їхніх звернень. Така модель забезпечить розгляд звернень по суті, з внесенням у єдиний реєстр звернень, враховуючи зворотний зв’язок та моніторинг задоволеності пацієнта
Complaints of citizens are a form of direct management of state affairs and one of the ways of controlling state administration. Through the appeal, a «dialogue» takes place between the state and citizens, in which the interests of the complainant, as well as other citizens or society as a whole, can be reflected. The demands of citizens are, above all, a source of information and a necessary force for solving current or prospective problems of the development of a modern country. Most appeals consist of complaints and statements, and these concepts hide exactly the rights that have been violated or not implemented, which are formally enshrined in Ukrainian legislation. Of course, the government cannot consider everyone's appeals, but their number on the same problem can force it not just to make a decision to eliminate a specific violation, and to correct a specific deficiency, but to pay attention to the problem on a national scale. The purpose of the study is to analyze the organization of work with citizens' appeals and to define the main levels of their control. Material and methods. Statistical and medical-epidemiological methods were used in the study. An analysis of the database with appeals from citizens of the Ministry of Health of Ukraine for 10 years (2013-2022) was carried out. Results and discussion. It was established that during the study period in Ukraine, the number of appeals from citizens regarding the provision of medical assistance increased significantly. The number of appeals for 2022 compared to 2013 increased by 24,0%. The main issues addressed by citizens concern the provision of medical assistance (23,4%), personnel issues (14,6%); issues of referral to the medical and sanitary expert commission and medical advisory commission (12,9%) and illegal actions of medical workers (7,7%). The obtained results confirmed the need for the development and implementation of scientific preventive technologies in order to improve the organization of work with citizens' appeals at the regional level with further implementation in the work of medical institutions. Conclusions. It was found that optimizing work with appeals requires implementing a new model for organizing work with citizens regarding their appeals. Such a model will ensure consideration of appeals on merit, with entry into a single register of appeals, taking into account feedback and monitoring of patient satisfaction
Вільних прим. немає