Методичні підходи до оцінки ефективності маркетингової конкурентної стратегії закладів охорони здоров’я України [Текст] = Methodical approaches to marketing competitive strategy's effectiveness assessment for healthcare organizations in Ukraine / (Міщук) А. А. Тринчук [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 90-96. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ СЛУЖБЫ, НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОРГАНИЗАЦИИ И ДЕЯТЕЛЬНОСТИ -- HEALTH SERVICES RESEARCH (кадры, организация и управление, стандарты, экономика)
МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ КАЧЕСТВО, ДОСТУПНОСТЬ И ОЦЕНКА (ВНЕШ) -- HEALTH CARE QUALITY, ACCESS, AND EVALUATION (NON MESH)
МАРКЕТИНГ СОЦИАЛЬНЫЙ -- SOCIAL MARKETING
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Трансформаційні зміни в охороні здоров’я України сприяють розвитку сфери охорони здоров’я та впровадженню ринкових механізмів у діяльність закладів охорони здоров’я (ОЗ). Заклади ОЗ вимагають досконалої маркетингової стратегії та формування системи показників оцінки її ефективності. Метою дослідження є обґрунтування методичних підходів до оцінки ефективності маркетингової конкурентної стратегії для закладів ОЗ на ринку медичних послуг. Авторами використано принцип тріади Donabedian A. для структурування показників з метою оцінки ефективності маркетингової стратегії закладу ОЗ, що дозволило враховувати три взаємопов’язані фактори якості: ресурси, процес, результати лікування пацієнтів. Обґрунтовано необхідність вибору критеріального підходу для ефективного управління маркетингом вищим менеджментом закладів ОЗ та обрано відповідні критерії в трьох вимірах – економічності, продуктивності і результативності, та з двох позицій – зовнішньої і внутрішньої. Визначення ефективності стратегії закладу ОЗ запропоновано здійснювати на основі розрахунку комплексного показника ефективності. Авторами розроблені типи показників для закладів ОЗ за тріадою Donabedian A., які можуть бути використані для поліпшення клінічного процесу й оцінювання як ефективності закладу загалом, так і маркетингової конкурентної стратегії зокрема. Запропонована система показників для оцінювання ефективності маркетингової конкурентної стратегії закладу ОЗ за необхідності може бути розширена з метою врахування специфіки функціонування конкретного закладу
Transformational changes in the health care of Ukraine contribute to the development of health care services and the introduction of market mechanisms in the health care organizations’ activities. Health care organizations need skillful strategic management and planning, development of criteria and indicators to assess the strategy effectiveness. The purpose of the study is to substantiate methodical approaches to the marketing competitive strategy’s effectiveness assessment for health care organizations in the market of health care services. Author used the principle of the Donabedian’s triad for structuring indicators to assess the health care organization’s strategy effectiveness. This approach allows considering three interrelated quality factors – resources, process, and patient treatment results. Applying a criterion-based approach to assess the health care organizations’ effectiveness has allowed developing criteria for marketing competitive strategy effectiveness assessment in three dimensions – efficiency, productivity and performance, and from two positions – external and internal. The paper proposes to determine the planned, current and target effectiveness of the health care organization’s strategy based on a comprehensive performance indicator. The types of indicators based on the Donabedian's triad can be used by managers to improve the clinical process and to assess the competitive marketing strategy effectiveness. The paper proposes a system of indicators to assess the health care organization’s marketing competitive strategy effectiveness, which can be supplemented to consider the specifics of the hospital operation
Дод.точки доступу:
Тринчук, (Міщук) А. А.
Жарлінська, Р. Г.
Пилипчук, В. Л.
Адамчук, О. Ф.

Вільних прим. немає