Гавалешко, В. П.
    Підвищення якості викладання ортопедичної стоматології з використанням інноваційних технологій [Текст] = Improving the quality of orthopedic dentistry teaching using innovative technologies / В. П. Гавалешко, О. І. Рощук // Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2024. - Т. 23, № 1. - С. 138-143. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОРТОПЕДИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PROSTHODONTICS (методы, обучение, тенденции)
ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ИННОВАЦИЯ -- ORGANIZATIONAL INNOVATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE (стандарты)
Анотація: Необхідність у впровадженні інноваційних технологій та створення студентоорієнтованого середовища у вищій медичній школі зумовлені викликами часу, щоб створити вмотивованого, активного студента – майбутнього конкурентоспроможного фахівця. Метою нашого дослідження було проаналізувати особливості інноваційних методів, що застосовуються при викладанні ортопедичної стоматології та обрати напрямки подальшої оптимізації навчального процесу. Для виконання поставленої мети було використано ряд методів дослідження: бібліосемантичний метод з опрацюванням джерел літератури та електронних ресурсів, методи аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння та систематизації. Також висвітлено ряд кейсів щодо застосування інноваційних технологій викладання дисципліни «Ортопедична стоматологія» на кафедрі ортопедичної стоматології Буковинського державного медичного університету. Інтерактивні технології, візуалізація навчального матеріалу при індивідуально- диференційованому підході набагато краще сприймаються сучасними студентами. З інтерактивних методів при вивченні ортопедичної стоматології найчастіше застосовуємо метод PRES, брейнстормінг, дискусію, роботу в малих групах, ситуативне моделювання та кейс-метод. Дотримання алгоритму при виконанні практичних навичок та симуляційні технології дозволяють студентам ефективно здобути передбачені програмою компетентності, а також успішно здати ОСКІ. Отже, удосконалення організації навчального процесу з дисципліни «Ортопедична стоматологія» з використанням інноваційних методів навчання дозволяє забезпечити якісну освіту студентамстоматологам. Запровадження студентоцентрованого освітнього середовища з одного боку допомагає сформувати компетентних, творчих, ініціативних особистостей майбутніх лікарів-стоматологів, але, з іншого боку, вимагає від викладачів безперервного вдосконалення власної методики викладання дисципліни, здобуття нових навичок на принципах фасилітації, складання щораз нових симуляційних сценарів та їх ретельного відпрацювання зі студентами на потужній матеріально- технічній базі
The need to implement innovative technologies and create a student- oriented environment in a higher medical school is determined by the challenges of time to create a motivated, active student – a future competitive specialist. The purpose of our study was to analyze the features of innovative methods used in teaching orthopedic dentistry and to choose directions for further optimization of the educational process. A number of research methods were used to fulfi ll the set goal: the bibliosemantic method with the processing of literature sources and electronic resources, methods of analysis, synthesis, generalization, comparison and systematization. Also a number of cases regarding the application of innovative technologies for teaching the discipline «Orthopedic Stomatology» at the Department of Prosthetic Dentistry of Bukovinian State Medical University were highlighted. Modern students perceive the interactive technologies, visualization of educational material with an individually diff erentiated approach much better. Of the interactive methods when studying orthopedic stomatology, we use the PRES method, brainstorming, discussion, working in small groups, situational modeling, and the case method most often. Adherence to the algorithm when performing practical skills and simulation technologies allow students to acquire eff ectively the competencies provided by the program, as well as successfully pass the OSCE. Therefore, improving the organization of the educational process in the discipline «Orthopedic dentistry» using innovative teaching methods allows providing high-quality education to dental students. The introduction of a student- centered educational environment, on the one hand, helps to form competent, creative, proactive personalities of future dentists, but, on the other hand, requires teachers to continuously improve their own methods of teaching the discipline, acquire new skills based on the principles of facilitation, and create new simulation scenarios and their thorough training with students on a powerful material and technical base
Дод.точки доступу:
Рощук, О. І.

Вільних прим. немає