Сергета, І. В.
    Прогностична оцінка особливостей перебігу психофізіологічної і психічної адаптації учнів і студентів сучасних закладів освіти у контексті здійснення комплексної оцінки якості життя [Текст] = Prognostice valuation of featuresof the course of psychophysiological andmental adaptation of pupil sand student sofmodern educational institution sinth econtext of the implementation of complex assessment of quality of life / І. В. Сергета, О. В. Тимощук [та ін.] // Довкілля та здоров’я. - 2019. - № 4. - С. 18-24. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS (психология, статистика)
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
АДАПТАЦИЯ ФИЗИОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PHYSIOLOGICAL (физиология)
КАЧЕСТВО ЖИЗНИ -- QUALITY OF LIFE (психология)
ПРОГНОЗ -- PROGNOSIS
Анотація: Пестициди належать до хімічних речовин, найбільш вивчених у плані негативного впливу на щитоподібну залозу. Однак, сільське господарство більшості країн, особливо тих, що розвиваються, значно залежить від застосування пестицидів, що дозволяє запобігти або зменшити втрати від шкідників і таким чином підвищити врожайність та якість продукції, навіть з точки зору зовнішньої привабливості, що часто є важливим для споживачів. Мета – гігієнічне обґрунтування критеріїв відбору пестицидів, що впливають на щитоподібнузалозу для їх моніторингу в навколишньому середовищі. Матеріали і методи досліджень. Нами використано методи лабораторного та натурного гігієнічного експериментів, фізико-хімічні (хроматографічні), органолептичні, фізичні методи, методи математичного моделювання та статистичного аналізу. Результати та обговорення. При вирішенні питання про необхідність проведення моніторингу в Україні для пестициду, що впливає на щитоподібнузалозу, оцінюють кожен із запропонованих показників в балах та знаходять їх загальну суму. Якщо препарати на основі досліджуваної сполуки застосовують на різних культурах або в різних ґрунтово-кліматичних умовах, то для оцінки беруть найбільше значення періоду напівруйнування. Після додавання всіх отриманих балів необхідність проведення моніторингу оцінюють наступним чином: при загальній сумі 11-16 балів – проведення моніторингу не обов’язкове; 17-27 бали – моніторинг проводити бажано; 28-38 – моніторинг проводити обов’язково; 39-44 – використання пестициду необхідно заборонити. Висновок. Таким чином, нами було удосконалено систему моніторингу пестицидів, що можуть впливати на функціонування щитоподібної залози, а саме: було запропоновано бальну оцінку критеріїв відбору для проведення моніторингових досліджень, запропоновано додаткові (індекс потенційного забруднення ґрунтових та поверхневих вод (LЕАСН), інтегральний показник небезпечності при потраплянні у воду, інтегральний показник небезпечності при вживанні продуктів (ІПНВП)) та специфічні критерії (вплив на щитоподібну залозу як орган-мішень, вираженість тирозинемії, індукованої пестицидом (рівень тирозину в плазмі крові, нмоль/мл))
Objective:We carried out aprognostic evaluation of the features of the course of psychophysiological and mental adaptation of pupils and students of modern educational institutions in the context of the implementation of the complex assessment of the quality of life. Materials and methods: The research was conducted on the basis of modern educational institutions in Ivano-Frankivsk. We used hygienic, psychophysiological, psychodiagnostic, and medico-sociological methods of research. Results:During the analysis of intrasystem relationships among separate components of the leading features of the quality of life, it was found that among the young girls their largest number was typical for the scales of Bodily Pain (BP), Vitality (VT), Mental Health (MH), General Health (GH) and Role-Emotional (RE), at the same time, the smallest number according to the scales of Role-Physical (RP), Physical Functioning (PF) and, especially, Social Functioning (SF); among the young boys the largest number of the components was typical for the indicators of the scales of Physical Functioning (PF), Mental Health (MH), Vitality (VT), Bodily Pain (BP), at the same time, was the smallest for the indicators of the scales of General Health (GH), Social Functioning (SF), Role-Physical (RP) and, especially, Role-Emotional (RE).While determining the intersystem relationships between the components of quality of life and the indicators of psychophysiological functions and personality traits, it was found that the closest connection was observed among the indicators of quality of life according to the scales of General Health (GH), Physical Functioning (PF), Social Functioning (SF), Mental Health (MH) by such characteristics of psychophysiological adaptation as a speed of simple and differentiated visual-motor response, mobility and balance of nervous processes, critical frequency of fusion of light blinks, coordination of movements, such characteristics of mental adaptation as neuroticism, situational and personal anxiety, asthenic and depressive states, level of subjective control. Conclusions: In the course of the research the prognostic evaluation of the features of the course of psychophysiological and mental adaptation of pupils and students of modern educational institutions in the context of the implementation of complex assessment of quality of life was made, and the features of intrasystem and intersystem connections between the individual components of quality of life and the indicators of psychophysiological functions and personality traits of the young boys and girls were determined
Дод.точки доступу:
Тимощук, О. В.
Позниш, В. А.
Колпаков, І. Є.
Вдовенко, В. Ю.

Вільних прим. немає