Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ключковська Н. Р.
Назва : Роль гуманітарних і суспільних наук у вищій освіті: зарубіжний досвід
Місце публікування : Український стоматологічний альманах. - Полтава, 2017. - № 2. - С. 61-66 (Шифр УУ33/2017/2)
Примітки : Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, GRADUATE
ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY
Анотація: Підкреслено, що вища освіта відіграє важливу роль у підготовці фахівців для соціуму, який постійно розвивається. Разом із наукою система освіти є основою прогресу суспільства, розвитку людського потенціалу, перш за все в підготовці спеціалістів для майбутнього. Указано, що зарубіжні країни мають свої гострі проблеми у вихованні молоді, успішній соціалізації через отримання професії під час довготривалого навчання в системах середньої, вищої й подальшої освіти. Доведено, що це створює атмосферу підвищеного зацікавлення у виборі комплексу навчальних дисциплін для вищих шкіл та формуванні їхнього змісту в припущенні досягнення бажаного й ефективного варіанта, спроможного розв язати більшість проблем виховання нових генерацій. Проаналізовано блок суспільних і гуманітарних дисциплін у вищих навчальних закладах Сполучених Штатів Америки, Великобританії та Франції. Цей досвід свідчить, що оптимізація соціальних і гуманітарних дисциплін у європейській та американській вищій освіті полягає в оновленні їхнього змісту з урахуванням досягнень сучасних наук; уведення нових дисциплін, спрямованих на вдосконалення особистісних якостей; використання інноваційних технологій, інноваційних методів і форм навчання; введення комунікативних дисциплін – публічний виступ, дискусія в малих групах, що скеровані на розвиток критичного аналізу