Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Роша Л. Г.
Назва : Трансдисциплінарний підхід та впровадження нових форм навчання професійної підготовки фахівців патологоанатомічної служби
Паралельн. назви :Transdisciplinary approach and the introduction of new forms of education in the professional training of specialists in the pathological anatomy service
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 4. - С. 696-701 (Шифр ВУ80/2018/22/4)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ПАТОЛОГОАНАТОМИЧЕСКОЕ ОТДЕЛЕНИЕ БОЛЬНИЦЫ -- PATHOLOGY DEPARTMENT, HOSPITAL
ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ -- EDUCATION, PROFESSIONAL
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ИННОВАЦИИ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ -- HEALTH CARE REFORM
Анотація: У сучасній медичній освіті простежується тенденція розробки, обґрунтування та застосування в навчальний процес нових підходів і технологій. Одним із таких новітних впроваджень є трансдисциплінарний підхід. Основними принципами побудови системи ПАС у межах інноваційної економіки знань доцільно виділити наступні напрямки: принцип “навчання через рішення задач”; принцип “освіта через усе життя”; принцип між- / мульти- / транс- дисциплінарної здатності та готовності вести певну діяльність (наукову, медичну, технологічну і т.д.), що відповідає високим вимогам світового ринку. Проблемно-задачний підхід до визначення змісту професійної підготовки медиків ПАС передбачає розробку системи “стрижневих завдань”, що визначають основні напрямки розвитку науки та техніки в профільній медичній галузі. З боку споживача медичних освітных послуг формування кадрів у відповідних медичних ВНЗ за умов децентралізації в межах трансдисциплінарності мають простежуватися основні тенденції розвитку сучасного інжинірингу: мультидисциплінарні, багатомасштабні (багаторівневі) і багатостадійні дослідження й інжиніринг на основі між-, мульти- і трансдисциплінарних комп’ютерних технологій; комп’ютерне проектування продукції. Реформування вищої медичної освіти України має мету, крім покращення якості медичної допомоги та освіти, й формування висококваліфікованих та конкурентноспроможних фахівців, зміну форм та змісту організації навчально-виховного процесу. Головною оцінкою якості підготовки випускників та наукових розробок, ефективності політики є конкурентоспроможність, затребуваність фахівців у галузі медицини. Наближення кафедр та університетських клінік до лікувальних закладів має найкращі перспективи щодо забезпечення якісного навчального процесу з використанням трансдисциплінарного підходуIn modern medical education there is a tendency to introduce new approaches and technologies into the educational process. One such approach is the transdisciplinary approach. The main principles of constructing the system of PAS in the framework of the innovative knowledge economy is to focus on the following areas: the principle of "learning through problem solving"; the principle of "education through life"; the principle of inter- / multi- / transdisciplinary ability and readiness to conduct certain activities (scientific, medical, technological, etc.) that meets the high requirements of the world market. Problem-task approach to the definition of the content of professional training of physicians of the PAS involves the development of a system of "core tasks", which determine the main directions of science and technology development in the profile of the medical sector. From the side of the consumer of medical educational services, the formation of the personnel in the corresponding medical universities in the conditions of decentralization within the framework of transdisciplinarity should trace the main trends in the development of modern engineering: multidisciplinary, multi-scale (multi-level) and multistage research and engineering on the basis of inter-, multi- and transdisciplinary computer technologies; computer design products. The reform of Ukraine’s higher medical education has the goal, in addition to improving the quality of medical care and education, and the formation of highly skilled and competitive specialists, changing the forms and content of the organization of educational process. The main assessment of the quality of graduates’ training and research, policy effectiveness is the competitiveness, demand of specialists in the field of medicine. The approach of departments and university clinics to medical institutions has the best prospects for providing a quality educational process using a transdisciplinary approach