Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Демецька О.
Назва : Котики, що переїли: післясвяткові роздуми про канони краси
Місце публікування : Фармацевт практик. - 2020. - № 1. - С. 38 (Шифр ФУ17/2020/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ВЕСА ТЕЛА УВЕЛИЧЕНИЕ -- WEIGHT GAIN
ИНДИВИДУАЛЬНОСТЬ (ПСИХОЛ) -- INDIVIDUALITY
СОЦИАЛЬНАЯ ДИСКРИМИНАЦИЯ -- SOCIAL DISCRIMINATION
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): фетшейминг
Анотація: Після новорічних свят соціальні мережі сповнені гладеньких котиків, що символізують святкові «погрішності у дієті», а ліпше кажучи, наслідки переїдання. Поруч із котиками «сусідують» поради щодо швидкого повернення до звичайних габаритів, бажано «90–60–90». Незважаючи на те що час, у який ми живемо, можна сміливо назвати «епохою толерантності», навіть у цивілізованих країнах існують стереотипи щодо людської зовнішності, зокрема, параметрів фігури і маси тіла, та іронічне/зневажливе/глузливе (обрати потрібне) ставлення до тих, хто не відповідає «стандартам»Фетшеймінг (англ. fat — «жир» або «товстий», shaming — «соромити») — це висміювання або образи, спрямовані на людей із зайвою масою тілаВитоки засудження надмірної маси беруть свій початок із середини XIX ст., коли у Великій Британії була опублікована перша книга, присвячена дієті. Зауважимо, що ще на початку XIX ст. повнота була символом достатку — як для чоловіків, так і для жінок. Але вже на початку ХХ ст. у продажу з’явилися карикатурні листівки з товстими жінками. Повноту у людей стали позиціонувати як ознаку дикості, примітивності та відсталості. Йшлося про те, що гладкі дівчата або чоловіки є непривабливими та мають схуднути, аби на них звернули увагуСьогодні фетшеймінг багато у чому пов’язаний з тим, що в успішних і розвинених країнах неважко набрати зайву масу через доступність стандартного набору продуктів та навіть певні надмірності. А ось схуднути складно. Саме тому худоба стає ознакою особливого статусу і доходу. Вона означає, що людина може дозволити собі тренажерний зал і здорове харчуванняУ 2019 р. у Великій Британії серед 4505 дорослих у віці старше 18 років та у 1118 підлітків віком від 13 до 19 років було проведено онлайн-опитування на тему бодішеймінгу. Результати показали, що кожен п’ятий дорослий (20%) відчував сором, трохи більше третини (34%) повідомили про почуття пригніченості, а 19% відчували огиду через вигляд власного тіла. Щодо підлітків, то 37% були засмучені власною зовнішністю, а 31% соромилися через неї