Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Перцева Т. О., Шпонька І. С., Твердохліб І. В., Потоцька О. Ю.
Назва : Актуальні напрямки модернізації навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу в галузі знань "Охорона здоров’я" в аспекті адаптації до міжнародних критеріїв оцінювання
Місце публікування : Медичні перспективи. - Д., 2019. - Т. 24, № 4. - С. 4-11 (Шифр МУ10/2019/24/4)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ЗДОРОВЬЯ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ОХРАНА -- PERSONAL HEALTH SERVICES
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ЭКЗАМЕНАЦИОННЫЕ ВОПРОСЫ -- EXAMINATION QUESTIONS
МЕЖДУНАРОДНЫЙ ОБМЕН В ОБЛАСТИ ОБРАЗОВАНИЯ -- INTERNATIONAL EDUCATIONAL EXCHANGE
Анотація: Одним із важливих завдань модернізації медичної освіти в Україні є приведення його у відповідність до міжнародних критеріїв оцінювання, що стало особливо актуальним після впровадження у 2018 році Міжнародного іспиту з основ медицини. Метою даної роботи було виявити найбільш суттєві відмінності між міжнародними медичними іспитами (на прикладі The United States Medical Licensing Examination, USMLE) та вітчизняною системою ліцензійних іспитів КРОК, і на основі цього визначити напрямки модернізації медичної освіти в Україні для її адекватної адаптації до нових систем оцінювання . Найбільш суттєвими відмінностями між двома системами оцінювання є: формат проведення (на комп'ютерах/на папері); наявність/відсутність у завданнях цифрових файлів із зображеннями та аудіоданими обстежень; тематична спрямованість тестів у рамках одного/кілька предметів; різний перелік предметів, якими розподілені завдання; у випадку з USMLE набагато вища мотивація скласти іспит на максимально можливий результат. Для адаптації системи медичної освіти до подібних особливостей необхідно: забезпечувати студентів якісно ілюстрованими підручниками та змістовними базами цифрових даних щодо кожного профільного предмета; активно використовувати зображення (аудіо-, відеофайли) з названих джерел під час аналізу матеріалу та всіх видів контролю (у тому числі тестового); налагоджувати співпрацю між фундаментальними та клінічними кафедрами у процесі розробки тестових завдань, а також обміну цифровими матеріалами для проведення практичних занять. Особливе значення має синхронізація методичних підходів до проведення практичних занять та критеріїв оцінювання не лише на теоретичних, а й на клінічних кафедрах, що дозволить зробити процес навчання прозорішим та зрозумілішим. Подібний комплекс заходів допоможе не лише адаптувати студентів до іспитів міжнародного рівня, але також підвищить їхню зацікавленість та підвищить ефективність навчального процесу. Використання цифрових зображень, аудіо-, відеофайлів також сприятиме адекватній підготовці студентів до нових напрямів у медицині, таких як телемедицина та телепатологія
Дод.точки доступу:
Перцева, Т. О.
Шпонька, І. С.
Твердохліб, І. В.
Потоцька, О. Ю.