Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Грабовенко Н. В., Євменова Т. М.
Назва : Діагностика як ключовий етап соціальної роботи з сім’ями, що виховують дітей з дитячим церебральним паралічем
Місце публікування : Лікар. справа. - київ, 2017. - N 7. - С. 80-88 (Шифр ЛУ2/2017/7)
MeSH-головна: ЦЕРЕБРАЛЬНЫЙ ПАРАЛИЧ -- CEREBRAL PALSY
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
ДЕТЕЙ СОЦИАЛЬНОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ СЛУЖБА -- CHILD WELFARE
РОДИТЕЛИ-РЕБЕНОК ОТНОШЕНИЯ -- PARENT-CHILD RELATIONS
Анотація: Емоційний комфорт дитини з обмеженими фізичними можливостями в родині є важливою умовою для її реабілітації та розвитку, адаптації та соціальної інтеграції. Для успішного здійснення соціальної роботи з сім’ями, які виховують таких дітей, фахівцям необхідна сукупність знань про психологічні особливості батьків, дітей та інших членів родини, оволодіння сучасними діагностичними та корекційними технологіями. Мета даного дослідження – визначити типологію сімей, які виховують дітей з дитячим церебральним паралічем (ДЦП), за інтегральним показником психолого-педагогічної адаптації сім’ї до проблем інвалідності дитини та рівнів його сформованості на підставі комплексної соціально-педагогічної діагностики. Експериментальне дослідження проводилось в трьох областях України: Луганській, Сумській, Донецькій. Дослідженням було охоплено 180 сімей (322 дорослих і 180 дітей з ДЦП); 18 соціальних педагогів, 12 психологів реабілітаційних центрів. Діагностична робота базувалася на принципах: індивідуальної роботи; професійності; конфіденційності й системності. Для виявлення психолого-педагогічних проблем сім’ї застосовувалися такі методи: діагностичне та оцінююче інтерв’ю, бесіди, анкетування, тести, соціологічне опитування, спостереження, методи експертних оцінок, творчих завдань, самоаналіз
Дод.точки доступу:
Євменова, Т. М.