Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ткач С. І., Касьянова О. М.
Назва : Професіограма як засіб формування та розвитку професійної компетентності лікарів-профпатологів
Місце публікування : Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - Х., 2020. - N 3. - С. 11-16 (Шифр ПУ56/2020/3)
MeSH-головна: ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ПСИХИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ -- MENTAL HEALTH
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
Анотація: Актуальність зазначеного питання зумовлена необхідністю безперервного професійного розвитку фахівців галузі охорони здоров’я в сучасних умовах її реформування, що передбачає формування і сталий розвиток професійної компетентності лікарів. Цілеспрямованість окресленого процесу забезпечать відповідні кваліфікаційні характеристики лікарів, зокрема зі спеціальності «Професійна патологія». Підґрунтям для формування і розвитку професійної компетентності лікарів-профпатологів може бути професіограма, особливості якої висвітлено в цій статті. Отже, метою статті є визначення можливостей використання професіограми на переддипломному та післядипломному навчанні лікарів-профпатологів. Професіограма розглядається як документ, де подано комплексний, систематизований і всебічний опис об’єктивних характеристик професії та сукупності її вимог до індивідуально-психологічних особливостей людини. Для виокремлення різноманітних аспектів досліджуваного питання використано методи проблемно-цільового та проблемно-орієнтованого аналізу нормативних, інструктивно-директивних документів і методичної літератури. Результатом є розроблена професіограма лікаря-профпатолога, яка складається з блоків: домінуючі види діяльності (зміст праці); психограма; знання і галузі застосування професійних знань; історія професії та професії, що можуть підійти людині певного типу особистості. Кожен блок характеризує особливості професійної діяльності лікаря-профпатолога. Доведено, що професіограма лікаря-профпатолога висвітлює особливості цієї спеціальності та дає змогу фахівцям прийняти рішення про можливість опанування цією професією. Для вищої медичної освіти професіограма є орієнтиром у визначенні змісту підготовки фахівця, для післядипломної — задоволенням освітніх і професійних потреб слухачів
Дод.точки доступу:
Касьянова, О. М.