Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вихрущ А. В., Вихрущ Н. Б., Драч І. Д., Христенко О. М.
Назва : Підготовка студентів медичних університетів до спілкування з дітьми з особливими потребами
Паралельн. назви :Preparation of medical university students for communication with children with special needs
Місце публікування : Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 75-82 (Шифр МУ7/2021/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ДЕТЕЙ ВОСПИТАНИЕ -- CHILD REARING
ПСИХИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА С ДЕТСТВА (ВНЕШ) -- MENTAL DISORDERS DIAGNOSED IN CHILDHOOD (NON MESH)
КУЛЬТУРА ОБЩЕНИЯ -- CULTURAL COMPETENCY
Анотація: У статті розглядаються актуальні питання комунікаційної культури майбутніх лікарів. Автори аналізують різні підходи до визначення категорії дітей з особливими потребами, які потребують уніфікації. Виокремлено коло завдань, пов’язаних із педагогічною підготовкою майбутніх лікарів до надання медичних послуг дітям з особливими потребами: удосконалення методики викладання навчальних дисциплін етичного спрямування, доповнення змісту навчально-виховної роботи в закладах вищої медичної освіти інформаційними матеріалами про специфіку комунікації фахівців сфери охорони здоров’я з дітьми з особливими потребами, формування професійної готовності майбутніх лікарів до просвітницької роботи з батьками «особливих дітей». Визначено базові цінності в контексті культури спілкування майбутніх лікарів з дітьми з особливими потребами, такі, як: пацієнтоцентричність, особистісний підхід, повага людської гідності осіб з особливими потребами, реалізація їх прав та інтере­сів, створення усіх відповідних умов для ефективної діагностики, лікування й консультації дітей з особливими потребами, співпраця з фахівцями інших сфер та громадськістю щодо всебічної підтримки дітей даної категорії і їх родин. Виокремлено психологічні, педагогічні та філологічні аспекти об’єктивної самооцінки майбутніх лікарів як необхідної умови формування їх комунікаційної культури. Підкреслено важливість емпатії, врахування специфіки майбутньої професійної діяльності, особ­ли­вості спілкування з дітьми-сиротами, дітьми з інвалідністю. Доведено ефективність нових методів організації навчального процесу, таких, як: взаємне рецензування, самооцінка, експертна оцінка, підготовка опорних схем (mind map). Визначено перспек­тивні напрями дослідження, що пов’язані з упровадженням інклюзивних цінностей у навчально-виховний процес вищої медичної школиThe article concerns topical issues of communication culture of future doctors. Authors analyze different approaches to determining the category of children with special needs which need to be unified. Range of tasks related to the pedagogical training of future doctors to provide medical services to children with special needs have been defined: improving the methods of teaching of the ethical disciplines, supplementing the content of educational work in institutions of higher medical education with information materials on the specifics of communication of health professionals with children with special needs, forming of professional readiness of future doctors for educational work with parents of “special children’’. Basic values in the context of communication culture of future doctors with children with special needs are defined: patient-centeredness, personal approach, respect for human dignity of people with special needs, realization of their rights and interests, creation of all appropriate conditions for effective diagnosis, treatment and consultation of children with special needs, cooperation with specialists in other fields and the public on comprehensive support of children in this category and their families. Psychological, pedagogical and philological aspects of objective self-assessment of future doctors as a necessary condition for the formітп of their communication culture are highlighted. The importance of empathy, taking into account the specifics of future professional activity, the peculiarities of communication with orphans, children with disabilities have been emphasized. The effectiveness of new methods of organizing the educational process is proved i.e. mutual review, self-assessment, expert assessment, preparation of mind maps. Promising areas of research related to the introduction of inclusive values in the educational process of higher medical school are identified
Дод.точки доступу:
Вихрущ, А. В.
Вихрущ, Н. Б.
Драч, І. Д.
Христенко, О. М.