Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Меркулова Т. В.
Назва : Родинна детермінація формування здоров’язберігаючої поведінки підлітків у процесі їх професійного самовизначення
Місце публікування : Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - Х., 2021. - N 1. - С. 49-53 (Шифр ПУ56/2021/1)
MeSH-головна: ПОДРОСТКОВ ПОВЕДЕНИЕ -- ADOLESCENT BEHAVIOR
СЕМЕЙНЫЕ ОТНОШЕНИЯ -- FAMILY RELATIONS
ПОДРОСТКОВ ОХРАНЫ ЗДОРОВЬЯ СЛУЖБЫ -- ADOLESCENT HEALTH SERVICES
Анотація: Подано результати визначення соціально-психологічних умов формування здоров’язберігаючої поведінки підлітків в умовах родини. Вивчення соціально-психологічних особливостей у родинах школярів, характеру взаємовідносин із батьками, причин конфліктів у сім’ї, а також самооцінки причин власної поведінки підлітків проведено за результатами вибіркового одномоментного дослідження із використанням методів анонімного анкетування й інтерв’ювання 1006 учнів (513 хлопчиків і 493 дівчинки) середнього шкільного віку закладів загальної середньої освіти в 6 областях України. Установлено, що виховання майже чверті опитаних підлітків середнього шкільного віку відбувається в умовах неповної сім’ї. Важливою соціально-психологічною ознакою формування здоров’яспрямованої поведінки сучасних підлітків є наявність проблем у родинному спілкуванні й відсутність довірчих відносин між батьками й дітьми. Для 74 % опитаних школярів саме батьки є основним джерелом знань про здоров’я, 63,9 % учнів вважають за потрібне щось змінити у власній поведінці й звичках для поліпшення свого здоров’я, 67,1 % — вважають корисною інформацію щодо здоров’язберігаючої поведінки. Родина є надзвичайно важливим і впливовим джерелом формування здорового способу життя дітей. Проте майже половина опитаних підлітків мають проблеми в спілкуванні із батьками. Негативною передумовою складного перебігу процесу становлення здорової особистості сучасного підлітка в процесі його професійного самовизначення постають сімейні конфлікти, застосування покарань, нерозуміння батьками дітей, брак батьківської уваги та підтримки дитини