Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вергелес Т. М., Сергета І. В.
Назва : Комплексна фізіолого-гігієнічна оцінка основних режимних елементів навчальної і позанавчальної діяльності студентів закладів вищої медичної освіти за умов організації дистанційного навчання
Паралельн. назви :Complex physiological and hygienic assessment of the main regime elements of educational and extracurricular activities of students of institutions of higher medical education in the conditions of distance learning
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2021. - Т. 25, № 1. - С. 138-146 (Шифр ВУ80/2021/25/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ЧЕЛОВЕЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- HUMAN ACTIVITIES
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ГИГИЕНА -- OCCUPATIONAL HEALTH
Анотація: Фізіолого-гігієнічна оцінка особливостей основних режимних елементів навчальної та позанавчальної діяльності дівчат і юнаків, які перебувають у закладах вищої освіти, є суттєвим компонентом наукових досліджень, котрі передбачають встановлення чинників ризику щодо імовірного розвитку негативних зрушень з боку функціональних можливостей та адаптаційних ресурсів їх організму. Дослідження, на підставі застосування методик анкетування та структурованого інтерв’ювання, проводили на базі Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова, де під наглядом протягом періоду спостережень знаходились 110 студентів, які навчались відповідно на 1 і 3 курсах. Аналіз отриманих даних та їх прогностична оцінка передбачали застосування процедур описової статистики на основі використання стандартизованого пакету прикладних програм статистичного аналізу “Statistica 6.1 for Windows” (ліцензійний № ВXXR901E245722FA). У ході проведених досліджень здійснена комплексна фізіолого-гігієнічна оцінка основних режимних елементів навчальної та позанавчальної діяльності студентів закладів вищої медичної освіти за умов організації дистанційного навчання та виявлені провідні їх відмінності від аналогічних характеристик під час використання традиційних форм організації навчання. Встановлено, що частка показників щодо тривалості безперервної навчальної діяльності студентства, які вважають несприятливими та такими, котрі перевищують максимально припустимий його часовий діапазон (понад 9 годин, від 8 до 9 годин і від 7 до 8 годин), за умов застосування дистанційного формату була меншою, ніж питома вага аналогічних показників за умов аудиторного навчання. Разом з тим цілком протилежна картина реєструється під час аналізу даних щодо особливостей навчально-значущої підготовки до проведення практичних занять, що здійснюються у домашніх умовах. Серед студентів, які навчаються дистанційно, суттєво нижчими потрібно було вважати і дані, які відображували показники щодо тривалості динамічного компоненту в структурі добового бюджеті часу. У ході проведення суб’єктивно-значущої узагальненої оцінки режиму повсякденної діяльності дівчат і юнаків, виявлено, що більш напруженим його слід вважати за умов застосування дистанційних технологій навчання. Одержані результати в подальшому мають застосовуватися як для розробки методик комплексної оцінки стану адаптаційних ресурсів організму студентів, що ураховують особливості їх повсякденної діяльності, так і під час наукового обґрунтування ефективного використання здоров’язберігаючих технологій у закладах вищої медичної освітиPhysiological and hygienic assessment of the main regime elements of educational and extracurricular activities of young girls and young boys in higher education is an essential component of research, which involves identifying risk factors for the likely development of negative changes in the functionality and adaptive resources of their organism. The research, based on the application of questionnaires and structured interviews, was conducted on the basis of National Pirogov Memorial Medical University, where under supervision during the observation period were 110 students who studied on 1 and 3 courses. The analysis of the obtained data and their prognostic evaluation involved the use of descriptive statistics procedures based on the use of a standardized package of statistical analysis applications “Statistica 6.1 for Windows” (licensed № ВXXR901E245722FA). In the course of the research a comprehensive physiological and hygienic assessment of the main regime elements of educational and extracurricular activities of students of higher medical education in the organization of distance learning and identified their leading differences from similar characteristics when using traditional forms of education. It was found that the share of indicators on the duration of continuous study activities of students, which are considered unfavorable and those that exceed its maximum allowable time range (more than 9 hours, from 8 to 9 hours and from 7 to 8 hours), under the use of distance format was lower than the proportion of similar indicators in the classroom. At the same time, the opposite picture is registered during the analysis of data on the features of educational and meaningful preparation for practical classes carried out at home. Among distance learning students, data that reflected the indicators of the duration of the dynamic component in the structure of the daily time budget had to be considered significantly lower. In the course of a subjectively significant generalized assessment of the daily activities of young girls and young boys, it was found that it should be considered more intense in terms of the use of distance learning technologies. The obtained results should be further used both for the development of methods for comprehensive assessment of the state of adaptive resources of students, taking into account the peculiarities of their daily activities, and during the scientific substantiation of effective use of health technologies in higher medical education
Дод.точки доступу:
Сергета, І. В.