Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Медведовська Н. В., Малишевська Є. М., Денисюк Л. І.
Назва : Обізнаність освітян дошкільних навчальних закладів з проблем попередження порушень зору з дитинства
Місце публікування : Львів. мед. часопис. - Львів, 2020. - Том 26, N 2/3. - С. 75-79 (Шифр ЛУ10/2020/26/2/3)
MeSH-головна: ЗРЕНИЯ РАССТРОЙСТВА -- VISION DISORDERS
ДЕТИ -- CHILD
Анотація: Результати соціолоґічного опитування, проведеного серед освітян дошкільних навчальних закладів України (4712 анкет). Методи: соціолоґічні, медично-статистичні. 87,97±0,47% опитаних вважають, що працівник дошкільної освіти повинен володіти знаннями про ознаки порушення функцій зору у дітей, 85,97±0,51% знайомі з гіґієнічними нормами зорового навантаження та постійно інформують дітей про небезпеку виникнення хвороб і травм ока. Більшість 89,03±0,46% відмітили наявність медичного персоналу в закладі, де вони працюють, функції якого, в тому числі, проведення профілактичної роботи. У випадку появи порушень зору у дитини, 95,99±0,29% освітян довіряють нагляд дитячому офтальмолоґу і значно рідше педіатру та сімейному лікарю. Всеукраїнське опитування освітян дошкільних навчальних закладів виявило їх недостатню обізнаність із проблем збереження зору з дитинства. Переважна більшість підтримують проведення регулярних перевірок функцій зору і запровадження державних профілактичних проґрам по збереженню зору з дитинства. Результаты социологического опроса, проведенного среди педагогов дошкольных учебных заведений Украины (4712 анкет). Методы: социологические, медико-статистические. 87,97 ± 0,47% опрошенных считают, что работник дошкольного образования должен обладать знаниями о признаках нарушения функций зрения у детей, 85,97 ± 0,51% знакомы с гигиеничными нормами зрительной нагрузки и постоянно информируют детей об опасности возникновения болезней и травм глаза. Большинство 89,03 ± 0,46% отметили наличие медицинского персонала в заведении, где они работают, функции которого, в том числе, проведения профилактической работы. В случае появления нарушений зрения у ребенка, 95,99 ± 0,29% педагогов доверяют надзор детскому офтальмологу и значительно реже педиатру и семейному врачу. Всеукраинский опрос педагогов дошкольных учебных заведений выявил их недостаточную осведомленность по проблемам сохранения зрения с детства. Подавляющее большинство их поддерживают проведение регулярных проверок функций зрения и государственных профилактических програм по сохранению зрения с детства. Results of a sociological survey conducted among preschool teachers in Ukraine (4712 questionnaires). Methods of sociological research and medical statistics were used. The majority of respondents (87.97±0.47%) believe that a preschool worker mustpossess knowledge about the signs of visual impairment in children; 85.97±0.51% are familiar with the hygienic norms on visual load in childhood and promptly and continuously inform children about the risk of eye diseases and injuries. A vast majority (89.03±0.46%) of respondents noted the presence of medical professionals (nurses) at the institution where they work, whose functions include preventive work. In case of a visual impairment in a child, the teachers of preschool educational institutions would rather entrust supervision of the child’s visual function to a pediatric ophthalmologist, and much less often to a pediatrician or a family doctor. A large-scale Ukraine-wide survey of preschool teachers revealed the lack of their awareness about the problems of preserving vision in childhood. The majority of respondents support the expediency of conducting regular inspections of visual functions, and the possible introduction of the state prevention programs to preserve vision in childhood.
Дод.точки доступу:
Малишевська, Є. М.
Денисюк, Л. І.