Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Юрах О. М., Павликівська Б. М., Попадинець О. Г., Кочерга З. Р., Пастух М. Б., Юрах Г. Ю., Котик Т. Л., Грищук М. І., Дубина Н. М.
Назва : Бінарна лекція як метод оптимізації навчального процесу в медичному університеті
Місце публікування : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - Чернівці, 2021. - Т. 20, № 1. - С. 48-55 (Шифр КУ26/2021/20/1)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: МАТЕРИАЛЫ ЛЕКЦИЙ -- LECTURE NOTES
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Докладно описані особливості підготовки та проведення двох різновидів бінарних лекцій, які є бінарною лекцією-диспутом і міжпредметною бінарною лекцією. Вони вирізняються за своєю сутністю, метою, завданнями, засобами підготовки, вибором лектора-партнера, форматом подачі матеріалу. Метою бінарної лекції-диспуту є організація полеміки щодо проблемного питання між двома лекторами. Чим жвавіша дискусія, тим цікавіше студентам і тим легше їх залучити до обговорення. Сама форма подачі матеріалу є потужним мотиваційним стимулом. Професійна компетентність лекторів може бути різною, більш важливими є їхня комунікативність, експресивність і акторські здібності. Переважно це викладачі однієї кафедри. Немає необхідності в розподілі лекційного матеріалу і часу між лекторами. Не потребує репетиції без студентів. Така лекція для них є цікавішою. Метою міжпредметної бінарної лекції є показати міжпредметну наступність, коли засадничі дані однієї дисципліни необхідні для освоєння іншої. Вона не передбачає ніякого диспуту і викладається як послідовний монолог двох лекторів. Залучити студентів не вдається, бо раніше здобуті знання забуваються, а знання що подаються – їм ще невідомі. Мотивацією для них слугує тільки актуальність теми і лекторська майстерність. Читаються завжди викладачами різних дисциплін. Важливим є їхня інтелектуальна та психологічна сумісність і однаковий рівень професійної майстерності. Завжди збільшується об’єм лекційного матеріалу. Потребує репетиції без присутності студентів. Вона є складнішою для викладачів при її підготовці та впровадженні.
Дод.точки доступу:
Юрах, О. М.
Павликівська, Б. М.
Попадинець, О. Г.
Кочерга, З. Р.
Пастух, М. Б.
Юрах, Г. Ю.
Котик, Т. Л.
Грищук, М. І.
Дубина, Н. М.