Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шарун А. І.
Назва : Особливості психосоціальної адаптації студентів медичного коледжу, що перенесли психоемоційний стрес
Місце публікування : Український медичний часопис. - 2021. - № 3. - С. 89-92 (Шифр УУ13/2021/3)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
ТРЕВОГИ СОСТОЯНИЕ -- ANXIETY
АСТЕНИЯ -- ASTHENIA
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: З метою верифікації клініко-статистичних особливостей дезадаптаційних розладів у студентів-медиків, що перенесли психоемоційний стрес, на базі базового медичного коледжу за допомогою письмового структурованого інтерв’ю, клініко-психопатологічного та психометричного методів обстежена суцільна вибірка — 63 студенти віком 18–43 роки. Під час психометричного дослідження використані Шкали психологічного благополуччя (Ryff C.D., 1989; адаптовано Шевеленковою Т.Д., Фесенко П.П., 2005), астенічного стану (Малкова Л.Д.; адаптовано Чортовою Т.Г. на основі Міннесотського багатоаспектного особистісного опитувальника (Minnesota Multiphasic Personality Inventory — ММРI), опитувальник Леонгарда — Шмішека (Schmieschek H., 1970), Інтегративний тест тривожності (Бізюк А.П. та співавт., 2005). При аналізі отриманих даних виявлено, що специфічним та найчастішим проявом невротичних розладів студентів, що піддалися психоемоційному стресу, є ситуаційно-обумовлені реакції психічної дезадаптації. Відмічали підвищену стомлюваність, дратівливість, емоційну напруженість і лабільність, афективні розлади, порушення нічного сну, головний біль, вегетативні дисфункції. Виявлені порушення мали свою динаміку і формувалися в тісному зв’язку зі стресогенними факторами. Для зниження ризику формування непсихотичних психічних захворювань у рамках первинної та вторинної психопрофілактики необхідне проведення лонгітудинальних спостережень