Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Craiu D., Haataja L., Hollody K., Krsek P., Lagae L., Mall V.
Назва : Навчання та організація дитячої неврології в Європі: спеціальний звіт Європейського товариства дитячих неврологів та Комітету національних радників
Місце публікування : Міжнародний неврологічний журнал. - 2021. - Т. 17, № 1. - С. 9-24 (Шифр МУ64/2021/17/1)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: НЕВРОЛОГИЯ -- NEUROLOGY
ДЕТИ -- CHILD
ЕВРОПА -- EUROPE
ОБЗОР ЛИТЕРАТУРЫ КАК ТЕМА -- REVIEW LITERATURE AS TOPIC
Анотація: Дитяча неврологія — це дисципліна, орієнтована на діагностику, комплексне лікування та дослідження захворювань центральної та периферичної нервової системи від початку життя плода до переходу дитини в доросле життя. Європейське товариство дитячих неврологів вперше розробило та опублікувало Європейську програму навчання дитячої неврології (Syllabus) у 2002 році. Це суттєво вплинуло на визнання даної спеціальності Європейською академією педіатрії та Європейською академією неврології, а у 2003 році дитяча неврологія була визнана Радою Європейського Союзу медичних спеціальностей субспеціальністю педіатрії та неврології. У 2004 р. Європейське товариство дитячих неврологів (EPNS) заснувало Комітет національних радників (CNA), до складу якого входять представники національних товариств дитячої неврології. Метою утворення цього комітету є подальше вдосконалення загальноєвропейських стандартів у навчанні та практиці. Консультативна рада з питань навчання EPNS (TAB) пропонує конкретні консультації/підтримку національних товариств дитячих неврологів щодо розробки систем навчання та надання допомоги. У 2019 році Рада Європейського товариства дитячих неврологів та Комітет національних радників затвердили другий перегляд навчальної програми з дитячої неврології. Нашою метою було надати огляд підготовки спеціалістів із дитячої неврології (дитячих неврологів), відповідних професійних структур та існуючої практики дитячої неврології в Європі (за визначенням Світової організації охорони здоров’я в географічному плані). Матеріали та методи. Представники CNA з європейських країн заповнили структуровану онлайн-форму збору даних. Дані включали навчальні маршрути та структуру навчання, епідеміологічні дані, характер професійних товариств, організацію надання неврологічної допомоги дітям, організацію проведення досліджень, наукову діяльність та визнання спеціальності. Результати. Були зібрані дані з 43 європейських країн, із яких 38 мають національні товариства дитячих неврологів. У 10 (6 країнах Європейського Союзу (ЄС) та 4 країнах, що не входять до ЄС) дитяча неврологія визнана основною спеціальністю. У 26 країнах дитяча неврологія визнана як субспеціальність педіатрії, неврології або обох цих спеціальностей (15 — ЄС, 11 — поза ЄС). Дитяча неврологія не визнається основною або субспеціальністю в 7 країнах (4 — ЄС та 3 країни, що не входять до ЄС). У 35 країнах дитячі неврологи починають навчання з педіатрії, але в 19 країнах можливе
Дод.точки доступу:
Craiu, D.
Haataja, L.
Hollody, K.
Krsek, P.
Lagae, L.
Mall, V.