Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Медведовська Н. В.
Назва : Результати вивчення впливу офтальмологічної патології на якість життя дітей
Місце публікування : Офтальмол. журнал. - Одеса, 2021. - N 6. - С. 48-51 (Шифр ОУ6/2021/6)
MeSH-головна: ГЛАЗНЫЕ БОЛЕЗНИ -- EYE DISEASES
ДЕТИ -- CHILD
КАЧЕСТВО ЖИЗНИ -- QUALITY OF LIFE
Анотація: Ціль. Вивчення впливу офтальмологічної патології формування складових якості життя у дітей різного віку. Наведено результати проведеного соціологічного дослідження (методом анонімного добровільного анкетування) 824 респондентів з використанням адаптованої версії стандартизованого опитувальника The Children’s Visual Function Questionnaire (CVFQ). Доведено, що наявність офтальмологічної патології негативно впливає на формування якості життя дітей, знижуючи її на 17,8% у віці до 3-х років та на 19,3% у віці старше 3-х років. Порушення зорових функцій знижує самосприйняття стану здоров’я в цілому, а також негативно впливає на сприйняття зорових функцій, набуття побутових, освітніх навичок та умінь, аспекти формування особистості, зокрема на здатність дитини знаходити спільну мову з однолітками та друзями. Дослідження якості життя доказово демонструють вплив порушення зорових функцій на можливість дитини соціалізуватись, продовжуючи залишатися засобом «зворотного зв’язку» з пацієнтом за необхідності тривалого спостереження за динамікою його зорових функцій.Цель. Изучение влияния офтальмологической патологии на формирование составляющих качества жизни у детей разного возраста. Представлены результаты проведенного социологического исследования (методом анонимного добровольного анкетирования) 824 респондентов с использованием адаптированной версии стандартизированного опросника The Children’s Visual Function Questionnaire (CVFQ). Доказано, что наличие офтальмологической патологии негативно влияет на формирование качества жизни детей, снижая ее на 17,8 % в возрасте до 3-х лет и на 19,3% в возрасте старше 3-х лет. Нарушение зрительных функций снижает самовосприятие состояния здоровья в целом, а также негативно влияет на самовосприятие зрительных функций, приобретение бытовых, образовательных навыков и умений, аспекты формирования личности, в частности на способность ребенка находить общий язык с одногодками и друзьями. Исследования качества жизни доказательно демонстрируют влияние нарушения зрительных функций на возможность ребенка социализироваться, продолжая оставаться средством «обратной связи» с пациентом при необходимости длительного наблюдения за динамикой его зрительных функций.