Форма документа : Стаття із журналу Шифр видання : Автор(и) : Тудоси В. Г., Чурпій І. К., Войчишин Л. І., Заставна О. М., Голод Н. Р., Янів О. В., Кравчук М. І. Назва : Методики дослідження функціонального стану вестибулярного апарату у дітей з сенсоневральною втратою слуху [Електронний ресурс] Місце публікування : Art of Medicine. - 2021. - N 2. - С. 135-139 (Шифр АУ50/2021/2) Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані Примітки : Бібліогр.: в кінці ст. MeSH-головна: ВЕСТИБУЛЯРНОГО АППАРАТА ФУНКЦИОНАЛЬНЫЕ ТЕСТЫ -- VESTIBULAR FUNCTION TESTS СЛУХА ПОТЕРЯ НЕЙРОСЕНСОРНАЯ -- HEARING LOSS, SENSORINEURAL ДЕТИ -- CHILD ЗАДЕРЖКА ФИЗИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ -- FAILURE TO THRIVE ДВИГАТЕЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ -- MOTOR ACTIVITY Анотація: В статті розглядаються методи дослідження і особливості функціонального стану вестибулярного апарату і вестибулярних порушень в дітей із сенсоневральною втратою слуху. Користувалися методами аналізу, узагальнення та систематизації даних вітчизняних та закордонних літературних джерел, щодо методів дослідження вестибулярного апарату в дітей із сенсоневральною втратою слуху. Визначили, що функція рівноваги і координації рухів є однією з найскладніших і складається з декількох аналізаторів - зорового, вестибулярного, пропріоцептивного і тактильного. Патологічний процес в слуховому аналізаторі змінює функцію вестибулярного апарату, через їх близьке розташування в лабіринті і іннервацією одним черепно-мозковим нервом, а зміни у вестибулярному апараті, своєю чергою, сприяють формуванню рухових порушень. Тому ми можемо спостерігати певний загальний принцип роботи слухової і вестибулярної систем. У дітей, які мають низьку вестибулярну стійкість, будь-які перевороти, нахили, різка зміна напрямку руху викликає дисбаланс координації і рівноваги рухів. Всі ці відставання у фізичному розвитку, на думку багатьох авторів, мають сукупний характер і обумовлюються самим слуховим дефектом, недостатнім надходженням інформації з навколишнього середовища, важкістю висловлення думок і бажань словесно, а також станом рухового аналізатора і активністю вестибулярного. Діти з порушенням слуху мають недостатній рівень розвитку координації, фізичного розвитку, статичної і динамічної рівноваги, просторової орієнтації. Дослідження вестибулярного апарату, а саме функції координації і рівноваги, проводять по декількох категоріях: дослідження тонічних вестибулярних реакцій, координації рухів та статичної і динамічної рівноваги Дод.точки доступу: Тудоси, В. Г. Чурпій, І. К. Войчишин, Л. І. Заставна, О. М. Голод, Н. Р. Янів, О. В. Кравчук, М. І. |